کاهش چشمگیر دانشجویان پرستاری در انگلستان

آمار و ارقام رسمی نهادهای آموزشی در انگلستان نشان می‌دهد که تعداد دانشجویان رشته پرستاری در سراسر این کشور طی سه سال گذشته، کاهشی ۲۱ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، آمار منتشر شده از سوی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها نشان می‌دهد که در سال تحصیلی جدید ۲۳۸۰۰ دانشجو در دوره های پرستاری پذیرفته شده‌اند؛ این رقم به نسبت سال گذشته ۳۴۰ نفر و به نسبت سال ۲۰۲۱ حدود ۶ هزار نفر کمتر بوده است.

این در حالی است که در همه رشته‌ها، تعداد دانشجویانی که امسال به دانشگاه می‌روند در مقایسه با سال گذشته، ۰.۹ درصد افزایش داشته است و این یعنی اولین افزایش در چهار سال گذشته. اما دوره‌های پرستاری طی ۱۲ ماه گذشته ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

افت ۲۱ درصدی دانشجویان این رشته در سراسر بریتانیا به این ترتیب است: ۲۲ درصد در ولز، ۲۱.۶  درصد در انگلستان، ۱۹.۸  درصد در اسکاتلند و ۱۰.۳ درصد در ایرلند شمالی. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تعداد دانشجویان پرستاری در انگلستان افزایش یافت، اما در حال حاضر این آمار به سطح قبل از همه‌گیری کرونا کاهش یافته است.

دام روث می، رئیس سابق پرستاران انگلیس علت این موضوع را تصمیم فاجعه‌باری می‌داند که دولت در سال ۲۰۱۵ گرفت که به دنبال آن پرداخت وام به پرستاران جایگزین کمک هزینه‌های نقدی شد. بنا به گفته دام روث این امر منجر به کاهش حدود ۵۷۰۰ کارآموز پرستاری در انگلستان تا سال ۲۰۲۰ شده بود.

در واکنش به این مساله، دانشکده سلطنتی پرستاری در لندن از دولت خواسته که حمایت مالی بهتری برای دانشجویان پرستاری فراهم کند. یکی از خواسته‌های آنها این است که حقوق اولیه پرستاران تازه‌کار از ۳۰۰۰۰ به ۳۵۰۰۰ پوند افزایش یابد.

برای مقابله با این بحران، دولت اسکاتلند اعلام کرده که به دنبال ارائه بالاترین بورسیه‌های غیرقابل بازپرداخت با ۱۰۰۰۰ پوند برای دانشجویان پرستاری است و می‌خواهد مسیرهای شغلی جایگزین برای آنها ایجاد کند. یک مقام دولت ولز نیز گفت که دولت به دنبال بازنگری بسته مالی فعلی برای دانشجویان پرستاری است.  

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403070200967
  • خبرنگار : 71967