بررسی چالش‌های بخش کشاورزی سراوان

نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در ایجاد درآمد و اشتغال مردم استان گفت: ما خادم مردم هستیم و این افتخار ماست که خواسته‌های مردم سخت کوش منطقه را تا حصول نتیجه در مرکز دنبال کنیم.

محمد نور دهانی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی مسائل بخش کشاورزی سراوان تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان از مجموعه فعالیت های بخش کشاورزی حمایت می کند.

رئیس مجمع نمایندگان سیستان وبلوچستان افزود: با توجه به وسعت استان و خصوصا حوزه انتخابیه سراوان با همکاری مسئولان بخش کشاورزی در صدد افزایش اعتبارات بخش کشاورزی برای توسعه اقدامات زیر ساختی آب و خاک و گلخانه ها هستیم.

وی خواستار هماهنگی بیشتر در واردات دام، توسعه گلخانه‌ها و حل مشکل سوخت بهره برداران بخش کشاورزی شد.

دهمرده، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این نشست با اشاره به چالش های عمده بخش کشاورزی استان و حوزه انتخابیه سراوان خواستار عزم ملی برای مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی خرما برای جلوگیری از گسترش دامنه فعالیت این آفت در سطح نخلستان‌ها، تخصیص اعتبارات خاص برای فعالیت‌های آب و خاکی، بازسازی و نوسازی نخلستان‌ها، حل مشکل سوخت بخش کشاورزی ، حل مشکل چاه‌های غیرمجاز و ساماندهی واردات دام و بهره گیری از ظرفیت مرز برای تامین گوشت مورد نیاز کشور شد.

مجتبی شجاعی فرماندار سراوان نیز با توجه به تنش آبی منطقه خواستار  اختصاص منابع ملی به فعالیت های آبخیزداری و آبخوان داری و اجرای سیستمهای نوین آبیاری شد و اظهار کرد: بخش کشاورزی همواره در مسیر توسعه و حل مسائل مردم پیشگام مسئولان بوده و نیاز است بیشتر در تامین منابع مالی طرح های توسعه ای بخش کشاورزی حمایت شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070200965
  • خبرنگار :