اولویت‌های مدیرکل بازرسی استان کرمان چیست؟

بازرس کل استان کرمان گفت: جلوگیری از خام‌فروشی معادن و انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به استان در دستور کار بازرسی قرار گرفته است.

دادخدا سالاری اول مهرماه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در محل اداره کل بازرسی استان با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی معادن و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در جای خو هزینه نشده و انحراف داشته و یا به تناسب نبوده است.

وی با اشاره به خام فروشی مواد معدنی در استان کرمان افزود: ۹۰ سال از بهره‌برداری یک معدن می‌گذرد و هنوز تبدیل به محصول نهایی نشده و ارزش افزوده ندارد.

سالاری بیان کرد: ما در استان کرمان بزرگ ترین واردکننده ورق خودرو هستیم، در حالی که ماده اولیه این محصول را در استان داریم و به صورت خام فروخته می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان کرمان ضمن اشاره به این موضوع که معدن انفال است اما سود آن متعلق به قشر خاصی است، تصریح کرد: باید نفع معادن برای استان کرمان و کشور باشد در حالی که اکنون سود شرکت‌ها خارج از استان توزیع می‌شود و آلودگی و نابودی زیر ساخت نصیب استان است و معادن به تناسب برخورداری، نتوانسته گره‌ای از استان و کشور باز کند.

وی با تاکید بر اینه تکمیل زنجیره تولید، می‌تواند چالش بیکاری استان کرمان را حل کند؛ گفت: بازرسی حتما به وضعیت کنونی ورود خواهد کرد.

بازرس کل استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ارتقاء سلامت اداری را دنبال می‌کنیم، افزود: نظام اداری سالم باشد، کار مردم راحت‌ تر پیش می‌رود؛ صرفا اختلاس نه، بلکه ترک فعل گره‌های زیادی در کار مردم ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: ما نام استان حاج قاسم را یدک می‌کشیم اما از چابکی و چالاکی حاج قاسم برخوردار نیستیم، لااقل می‌توانیم در سیستم اداری به سطح شاگردان دسته چندم او برسیم.

سالاری با اشاره به توسعه نامتوازن استان کرمان با وجود منابع زیاد، گفت: توسعه نیافتگی و فقر در شان مردم نیست.

وی در پایان درباره انتقال حساب شرکت‌های معدنی به استان کرمان تصریح کرد: این موضوع سال‌ها دغدغه استان بوده و حل نشده و یکی از مسائلی است که در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته و باید محقق بشود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070100918
  • خبرنگار : 50187

برچسب‌ها