استاندار کرمانشاه:

دانش‌آموزان باید با فرهنگ کار آشنا شوند

استاندار کرمانشاه گفت: باید دانش‌آموزان را با فرهنگ‌های خوبی مثل فرهنگ وقف، فرهنگ کار و ... آشنا کنیم.

محمد طیب صحرایی، عصر امروز (اول مهر) در نشست شورای آموزش ‌و پرورش استان که با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: باید از هر فرصتی برای تربیت صحیح دانش‌آموزان امروز به عنوان آینده‌سازان فردای کشور استفاده کنیم.

صحرایی با بیان اینکه باید دانش‌آموزان را با فرهنگ‌های خوبی مثل فرهنگ وقف، فرهنگ کار و... آشنا کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم دانش آموزان موفق تحویل اجتماع بدهیم، باید در قالب یک سبد جامع فرهنگ‌های مختلف را در وجود آن‌ها نهادینه کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آموزش ‌پرورش به تنهایی از عهده کار تعلیم‌وترییت دانش آموزان برنمی‌آید، گفت: نیازمند یک سری هم افزایی بین دستگاهی برای ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت استان هستیم.

وی سپس اشاره‌ای هم به اهمیت مهارت آموزی بین دانش آموزان داشت و گفت: آموزش و پرورش باید روی مهارت آموزی دانش آموزان برنامه ریزی کند. 

سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مهر باشکوهی را در استان برگزار کردیم و در بازدیدها و سرکشی‌های صورت گرفته دانش آموزان و معلم‌ها سر کلاس درس حضور داشتند و مشکل جدی برای شروع سال تحصیلی جدید در هیچ کدام از مدارس استان نداشتیم.

محمدی افزود: امروز با احتساب نوآموزان پیش دبستانی ۳۷۰ هزار دانش آموزان در استان راهی کلاس درس شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  در ادامه اشاره‌ای هم به معدل امتحانات نهایی دانش آموزان استان داشت و گفت: در سال تحصیلی گذشته نزدیک به یک نمره به معدل امتحانات نهایی دانش آموزان استان اضافه شده است.

وی اشاره‌ای هم به موضوع توازن رشته‌ای داشت و گفت: سال گذشته ۲۹ درصد دانش آموزان متوسطه دوم استان به سمت تحصیل در هنرستان سوق پیدا کردند که این میزان امسال با رشد شش درصدی به ۳۵.۵ درصد رسیده است.

وی افزود: امسال در تلاشیم میزان‌گرایش دانش آموزان مقطع متوسطه دوم برای تحصیل در هنرستان‌ها را به ۳۸.۲۰ درصد برسانیم.

مسلم حدیدی رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با اشاره به اجرای طرح شهید نوروز نژاد با همکاری آموزش و پرورش در راستای نهادینه کردن فرهنگ هایی مثل فرهنگ گفت وگو، پوشش، کار و ... در بین دانش آموزان، ابراز امیدواری کرد، با اجرای این طرح شاهد ارتقای سطح فرهنگی دانش آموزان باشیم.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای دانش آموزان استان در مجموعه جهاد دانشگاهی با همکاری آموزش و پرورش استان، گفت: حدود ۸۰۰ دانش آموز استان در اردوهای راهیان پیشرفت حضور داشتند. 

برگزاری کارگاه هایی در حوزه کسب و کار، لباس ‌و پوشش، سلامت و... از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه جهاد دانشگاهی استان با همکاری دستگاه تعلیم ‌و تربیت بود که حدیدی از آنها یاد کرد.

وی اشاره ای هم به ورود جهاد دانشگاهی به حوزه طراحی لباس فرم دانش آموزان با رویکرد ایرانی اسلامی داشت و گفت: در تلاشیم با برگزاری نشست‌های تخصصی به جایی برسیم که لباس فرم دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده بر مبنای این الگوها دوخته شود.

انتهای پیام
 

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070100870
  • خبرنگار : 50180