رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی:

برگزاری جلسات برای بزرگداشت حادثه کربلا از جمله مصارف وقف است

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در خصوص مصارف وقف و توصیه‌های به آن، گفت: برگزاری جلسات برای بزرگداشت حادثه کربلا از جمله مصارف وقف است، اما باید در صدد تحکیم مواردی باشیم که سیدالشهداء برایش قیام کرد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد لاریجانی امروز در همایش یاوران وقف بخش لاریجان آمل، با بیان اینکه خداوند اول موت و بعد حیات را آفرید، اظهار کرد: در واقع حیات برای موت است، موت هم تلف شدن نیست، مسئله وقف هم به موت ربط دارد و چیز باارزشی است.

لاریجانی با بیان اینکه قرآن از وقف باعنوان عمل صالح یاد کرده، افزود: وقف همچون کتاب علم نافع است، از دیگر برکات وقف می‌توان به صدقه جاریه بودن آن اشاره کرد، بذری است که دائما میوه خوبی می‌دهد.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به تاکید قرآن، بیان کرد: والدین متدین باید فرزندان را نیز متدین تربیت کنند تا آن‌ها هم صدقه جاریه باشند.

لاریجانی در خصوص مصارف وقف و توصیه‌های به آن، گفت: برگزاری جلسات برای بزرگداشت حادثه کربلا از جمله مصارف وقف است، اما باید در صدد تحکیم مواردی باشیم که سیدالشهداء برایش قیام کرد.

وی با بیان اینکه امروز شرایط اجتماعی دنیا شمشیر دو لبه است، ادامه داد: امروز باوجود فضای مجازی با استفاده از امکانات باید ببینیم که امام حسین (ع) دنبال چه چیزی بود حضرت دنبال تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود، تا جایی که همه اعضای خانواده و خودش را به لبه تیغ داد یعنی این منکر خیلی مهم و اساس کار است.

لاریجانی با اشاره به روایاتی از فتنه‌های معاویه و همراهانش در تبلیغ دو مکتب بیان کرد: مکتب اول می‌گفت؛ دل باید صاف باشد و مکتب دوم قدریه می‌گفت؛ همه چیز با قدرت و زور، امروز هم در شرایط ما هر دو مکتب در حال تبلیغ است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070100809
  • خبرنگار :