رئیس دانشگاه شمال:

دانشگاه‌ها تنها متولی افزایش شهریه‌های دانشجویی نیستند

رئیس دانشگاه شمال آمل با بیان اینکه در افزایش شهریه‌های سالانه دانشجویی تنها متولی این بخش دانشگاه‌ها نیستند، گفت: افزایش شهریه‌های دانشجویی توسط هیئت امنای دانشگاه که نماینده وزیرعلوم نیز حضور دارد و متناسب با جایگاه علمی وآموزشی دانشگاه محاسبه و تعیین می‌شود.

حسین رنجبر امروز در آیین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه شمال اظهار کرد: پرسش بسیاری از دانشجویان و حتی خانواده‌های آنها از مسئولان دانشگاه‌ها درشروع سال تحصیلی وتلقی آنها براین هست که مسئولان هر دانشگاه در هر ترم اقدام به افزایش شهریه‌های دانشجویی می‌کنند، که این ذهنیت کاملا اشتباه است.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید شهریه دانشجویی همه دانشگاه‌ها افزایش داشته و دانشگاه شمال همانند دیگر دانشگاه حدود ۴۵ درصد افزایش شهریه‌ها را داشته است، اضافه کرد: این میزان، همسو با افزایش تورم کشور با موافقت هیات امنای دانشگاه‌ها که نماینده وزارت علوم نیز حضور دارد، همچنین جایگاه دانشگاه از نظر امکانات رفاهی، آموزشی، اعضای هیات علمی و موارد دیگربوده است.

رییس دانشگاه شمال با اشاره به اینکه شهریه‌های دانشجویی شامل خدمات رفاهی، آموزشی و سایرحوزه‌هایی است که درطول تحصیلی سال به دانشجو ارائه می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از تصمیم‌گیری‌ های ابلاغی درحوزه‌های مختلف دانشجویی برمبنای نشست‌های کارشناسی شده و خرد جمعی اجرا می‌شود.

رنجبر اضافه کرد: باید بپذیریم که متناسب با افزایش تورم سالانه در کشور که پیامد آن در همه بخش‌ها، از جمله حمل ونقل و دیگر بخش‌ها مشهود است، درحوزه شهریه دانشجویی نیز این امر طبیعی است.

وی ادامه داد: اختصاص اتوبوس جابجایی بهتر وزامن‌تر دانشجویان از مسیرهای مختلف درون شهری به محل دانشگاه دربیرون از محدوده شهری، هزینه پرداختی به اتوبوس‌ها چندین برابر افزایش یافته و نهایتا این افزایش در شهریه دانشجویی نیز داده شده است.

وی همچنین با طرح پرسشی مبنی براینکه برای بسیاری از دانشجویانی که خودروی شخصی دارند وعنوان می‌کنند، ما خودرو داریم و چرا باید هزینه مربوط به اتوبوس در شهریه من باشد، گفت: دانشگاه برای این امر باید به چه نحوی مدیریت کند که چه کسی خودرو دارد یا ندارد؟ انتظار هست که دانشجویان در برخی اظهار نظرها سنجیده‌تر و منطقی‌تر رفتار کنند تا شائبه‌ای به وجود نیاید.

رونمایی از سایت کانون فارغ التحصیلان دانشگاه شمال

رئیس دانشگاه شمال همچنین به اقدام رونمایی از سایت کانون فارغ التحصیلان این دانشگاه همزمان با آیین جشن دانش آموختگی دانشجویان اشاره کرد وگفت: این سایت با هدف تسهیل فرایند کانون فارغ التحصیلان و چگونگی فرایند تعامل با دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند؛ توجه به تخصص وجایگاه شغلی و تحصیلی تکمیلی ایجاد شد.

رنجبر، همچنین با قدردانی از تلاش همه معاونین واساتید دانشگاه درجهت ارتقاء سطح علمی دانشجویان همچنین دربخش دیگری، برگزاری جشن فارغ التحصیلی را به عنوان فصل جدید از زندگی وتحصیل دانشجویان عنوان کرد ویادآورشد، گفت: باافتخار اعلام می کنیم آن دانشجویانی که با کوشش و مجاهدت علمی مفتخر به کسب درجه کارشناسی یا کارشناسی ارشد  از دانشگاه شمال شده‌اند، مایه مباهات ما است.

وی ادامه داد: دانشگاه شمال حتی پس از فارغ التحصیلی، همواره پشتیبان و نظاره‌گر موفقیت‌های شما در آینده خواهد بود و انتظار داریم تعامل با کانون دانش آموختگان دانشگاه را سرلوحه برنامه‌های آینده خود قرار دهید و این تعامل وارتباط با دانشگاه باید برقرار باشد.

رئیس دانشگاه شمال یادآورشد: دانشگاه باید مفید باشد و معتقد به نظام حق و تکلیف هستیم یعنی معتقدیم دانشجو نسبت به دانشگاه حقوق و تکالیفی دارد و متقابل دانشگاه نیز حقوق و تکالیفی دارد.

رنجبر یادآورشد: ما برای دانشگاه شمال چشم اندازی را ترسیم کردیم و امیدواریم به آن چشم انداز که تضمین کیفیت آموزشی و قرار گرفتن در جمع دانشگاه‌های برتر با امکانات مطلوب ودرخور شأن دانشجویان درهمه زمینه‌ها است، برسیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070100785
  • خبرنگار : 50616