نخستین دوره مسابقات قرائت قرآن در فیلیپین برگزار شد

نخستین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم با حضور ۱۵ قاری برجسته قرآن کریم از نقاط مختلف کلان شهر مانیل در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در راستای توسعه دیپلماسی قرآن کریم و گرامیداشت یاد و خاطره قاریان و شهدای غزه در هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی حضرت محمد مصطفی(ص)، نخستین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم با حضور ۱۵ قاری برجسته قرآن کریم از نقاط مختلف کلان شهر مانیل در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و از دست اندرکاران، شرکت کنندگان و برندگان این دوره از مسابقات تقدیر به به عمل آمد.

عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی، گفت: قرآن کتاب صلح است و می‌تواند نقش مهمی در ایجاد صلح و آرامش داشته باشد. امید است تلاوت آیات قرآن کریم، این امانت گرانبهایی که از جانب خداوند متعال و رسول گرامی اسلام نزد مسلمانان به ودیعه گذاشته شده، باعث ایجاد صلح و آرامش و اتحاد مسلمانان در سراسر دنیا شود.

وی اظهار کرد: بیست و شش روز بعد از اینکه مجله "شارلی ابدو" در سال ۲۰۰۴ میلادی به پیامبر اسلام توهین کرد، روزنامه فرانسوی "لوفیگارو" طی گزارشی اعلام کرد: «فروش قرآن در فرانسه بیشتر شده تا جایی که این کتاب آسمانی اکنون در فهرست صد کتاب پرفروش آمازون قرار گرفته است و طبق گزارش‌های مرکز تحقیقاتی "پیو" سرعت رشد اسلام در جهان و کشورهای اروپایی آنقدر بالاست که احتمالاً این دین آسمانی تا سال ۲۰۷۰ میلادی به بزرگترین دین در جهان تبدیل خواهد شد» لذا همین مسئله باعث شده تا غربی‌ها که منافع استعماری خودشان را در تضاد کامل با آموزه‌های اسلام می‌بینند و از اتحاد مسلمانان جهان واهمه دارند، از هیچ تلاشی برای توسعه اسلام هراسی و اهانت به قرآن دریغ نکنند.

ابوالقاسمی یادآور شد: آثار آن را در قرآن سوزی اخیر "سلوان مومیکا" در مقابل مسجد اصلی پایتخت سوئد مشاهده کردیم و از سویی مقامات رسمی سوئد بلافاصله بعد از این اقدام اعلام کردند این عمل با حمایت کامل پلیس سوئد انجام شده است زیرا باید به آزادی بیان اشخاص احترام گذاشت.

این دور از مسابقات با شرکت ۱۵ نفر از قاریان برجسته قرآن کریم در بخش برادران از مناطق تاگیگ، کی زون، مرکز مانیل، ماری کینا و مونتالبان کلانشهر مانیل برگزار و مدیریت برنامه بر عهده استاد "بیان" رئیس دارالقرآن مسجد آبی بود.

چهار نفر از اساتید برجسته قرآن کریم از فیلیپین، "جاسم حاجی داود"، "احمد ماتانوک"، "احمد مقامی" و "محمد عبدالله اصغر" نیز داوری مسابقات را در بخش‌های تجوید، ترتیل و صوت و لحن برعهده داشتند و "سعد داود"، "قمرالدین عبدالجبار" و "سلمان دیمارو" موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم شدند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403070100781
  • خبرنگار : 71461