فعالیت موساد در شرکت‌های تولید برنامه‌های ارتباطی در غرب

سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) در حال فعالیت در شرکت‌هایی در غرب است  که به تولید برنامه‌های ارتباطی و پیام‌رسان‌ها می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، عملیات رژیم صهیونیستی در انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم پیجر و واکی تاکی در لبنان، باعث شد فعالیت‌های این رژیم در شرکت‌های عامل در حوزه اطلاعات، مورد توجه قرار بگیرد.

سرویس اطلاعات موساد از زمان تاسیس به دنبال کنترل و دستکاری دستگاه‌های ارتباطی است زیرا آنها راه مؤثری برای دستیابی به اطلاعات و محرمانه‌ترین محتواها هستند.

موساد روی شرکت‌های مرتبط با رمزگذاری، فروش تجهیزات ارتباطی و برنامه‌های ارتباطی رایگان سرمایه‌گذاری می‌کند تا رقبا را در صورت استفاده از آنها، فریب دهد.

عملیات کریپتو (Crypto) یکی از بزرگترین عملیات جاسوسی در قرن بیستم پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود که طی آن سرویس اطلاعات آلمان و آمریکا هک شد و در این میان موساد در شرکت سوئیسی کریپتو نقش داشت که برای چندین دهه برنامه‌ها و ادوات رمزگذاری را به ۱۲۰ دولت در جهان می‌فروخت.

از جمله کشورهایی که از تولیدات شرکت کریپتو استفاده کردند، کشورهای عربی بودند که گمان می‌کردند مکاتباتشان امن و رمزگذاری شده است تا اینکه سال ۲۰۲۰ این قضیه فاش شد که کریپتو با هماهنگی با سرویس اطلاعات آمریکا کار می‌کند و سرویس اطلاعات آمریکا هم در جریان محتوای این مکاتبات رمزگذاری شده قرار داشته و محتواهای مربوط به غرب آسیا را در اختیار موساد قرار می‌داده است.

موساد شرکت‌هایی را در برخی مناطق جهان تاسیس کرد که کشورها، ارگان‌ها و کارشناسان را به این اشتباه انداخت که در ارتباطات، محرمانگی را رعایت می‌کند. علاوه بر آن، رژیم صهیونیستی از بازیگران اصلی در دستکاری برنامه‌های ارتباطی و برنامه‌های رمزگذاری مانند  «vpn» است که برای محافظت از داده‌ها در اینترنت و همچنین شرکت‌هایی که خدمات ایمیل ایمن ارائه می‌دهند، ضروری شده‌اند.

رژیم صهیونیستی به دنبال کنترل بر برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی است و یکی از عوامل واحد اطلاعات نظامی اشغالگر برنامه «وایبر» را تولید کرد که به طور گسترده در جهان پیش از فعالیت پسام‌رسان‌های واتس‌اپ و تلگرام استفاده شد.

پس از هشدارهای جهانی نسبت به برنامه وایبر مبنی بر اینکه برنامه جاسوسی است و به رژیم صهیونیستی مربوط می‌شود و بسیاری از کشورهای جهان وایبر را کنار گذاشتند، سرویس اطلاعات این رژیم برنامه‌های پیشرفته‌تری مانند برنامه جاسوسی پگاسوس را برای هک تلفن همراه مقامات درجه یک کشورها، روزنامه‌نگاران، حقوق‌دانان و رهبری نظامی تولید کرد.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070100762
  • خبرنگار : 71592