رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بابل خبر داد

ثبت ۶ وقف جدید در بابل

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بابل با اشاره به اینکه این شهرستان در میزان موقوفات در سطح کشور رتبه پنجم دارد، گفت: امسال ۶ وقف جدید در شهرستان بابل ثبت شد.

محمدبرزگر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه حفظ اصل موقوفات یکی از وظایف عمده اوقاف است، اظهار کرد: برای حفظ موقوفات و در امان ماندن از سودجویان این عرصه، در سال جاری ۲۸۰ جلد سند مالکیت برای اوقاف بابل اخذ کردیم که شهرستان بابل بیشترین اخذ سند ثبت شده در استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین چالش ما موقوفاتی است که در دست نهادهای آموزشی قرار دارد و به پرداخت اجاره رغبتی نشان نمی‌دهند، افزود: بسیاری از این نهادهای آموزشی بیش از ۴۰ سال است که از این موقوفات استفاده کرده و حتی ریالی بابت اجاره پرداخت نمی‌کنند.

۱۰۰ مدرسه وقفی در بابل اجاره نمی‌دهند

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بابل ادامه داد: بیش از ۱۰۰ مدرسه موقوفه در بابل داریم که بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ سال است که ریالی به اوقاف پرداخت نکردند.

وی همچنین احیای خانه‌های وقفی قدیمی را یکی از اولویت‌های اداره اوقاف برشمرد و یادآور شد: بیش از ۱۰۰خانه وقفی قدیمی بابل نیازمند نوسازی است که در حال حاضر ۱۴ خانه وقفی در این شهرستان در حال نوسازی است.

 وی خاطرنشان کرد: بازسازی دو پروژه واحدمسکونی اوقاف بابل انجام و همزمان با هفته وقف افتتاح می‌شود.

وی بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در هیات امنای مساجد و حسینیه‌ها را یکی از برنامه‌های محوری اداره اوقاف شهرستان بابل برشمرد و گفت: ۵۰ درصد اعضای هیات امنای اماکن مذهبی باید زیر ۴۰ سال باشند تا شاهد اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی با مشارکت جوانان باشیم.

برزگر با اشاره به این که در سال جاری ۴۵ میلیارد ریال از محل موقوفات مرتبط به نیازمندان کمک شد، گفت: ۱۰۰ بسته لوازم تحصیلی به دانش آموزان کم برخوردار اهدا شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070100739
  • خبرنگار : 50490