اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف ۱۰۹ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی تا توقف کار سارق قطعات خودرو

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر کشف ۱۰۹ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فیروزآباد و بوشهر، دستگیری سارق قطعات خودرو، دستگیری عامل قدرت‌نمایی با سلاح گرم و... مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد امروز، اول مهرماه گفت: در عملیات مشترک با پلیس بوشهر، ۱۰۹ کیلوگرم تریاک کشف و ۲ سوداگر مرگ نیز دستگیر شدند.

مهدی جوکار بیان کرد: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اقدامات پلیس  از حمل و جابه‌‎جایی مواد مخدر با سواری پژو در محور مواصلاتی لامرد ـ فیروزآباد مطلع و بررسی موضوع در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران نظامی  شهرستان فیروزآباد پس از هماهنگی قضایی به محور مذکور اعزام و  حین کنترل خودروهای عبوری، سواری پژو ۴۰۵ را شناسایی و با اقدامات تخصصی آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۱۰۹ کیلوگرم تریاک کشف و یک سواری پژو که محافظ  محموله بود نیز توقیف شد.

جوکار با اشاره به اینکه هر دو راننده قاچاقچی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: پلیس در جهت مقابله با قاچاق مواد مخدر که باعث تباهی جوانان و فروپاشی خانواده‌ها می‌شوند از هیچ کوششی دریغ نکرده و قاطعانه و درچارچوب قانون با قاچاقچیان برخورد می‌کند.

دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح گرم در یکی از پمپ بنزین‌های مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری متهم سابقه‌دار که در یکی از پمپ بنزین‌های این شهرستان اقدام به قدرت نمایی با سلاح گرم کرده بود خبر داد.

فرشید زینلی بیان کرد: به دلیل قطعی سامانه پمپ بنزین در یکی از پمپ بنزین‌های این شهرستان، شخصی با  قدرت نمایی با سلاح گرم چندین نفر از کارکنان را تهدید و پس از آن از محل متواری می‌شود که شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد.

وی افزود: با تلاش‌های ماموران انتظامی متهم شناسایی و طی یک عملیات دستگیر و یک قبضه سلاح کلت ساچمه‌زنی از وی کشف و پس از تحقیقات تکمیلی تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: در سوابق این اراذل و اوباش جرایمی از قبیل نزاع و درگیری مسلحانه، اهانت و هتک حرمت به چشم می‌خورد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت بیان کرد: پلیس حافظ امنیت شهروندان است و در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

دستبند پلیس بر دستان سارق در خرم‌بید

فرمانده انتظامی خرم‌بید با بیان اینکه با هوشیاری ماموران آگاهی یک نفر سارق دستگیر شد، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان خرمبید، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

علی‌اکبر کریمی افزود: مامورین پلیس آگاهی تحقیقات خودر را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خرم‌بید بیان کرد: متهم در بازجویی اولیه و پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات پلیس به ۶ فقره سرقت منزل اعتراف و تعدادی اموال مسروقه نیز از وی کشف شد.

کریمی تصریح کرد: سارق با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شد و با صدور قرار متناسب روانه زندان شد.

کشف دپو گازوئیل از باغ

جانشین فرمانده انتظامی فسا گفت: با هوشیاری ماموران، ۱۵ هزار لیتر گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع که در مخزنی در باغ دپو شده بود، کشف شد.

محمد رضایی اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر دپو سوخت توسط فردی سودجو، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران یگان امداد قرار گرفت.

وی، شناسایی محل دپو سوخت در باغی بیرون از شهر اشاره کرد و گفت: ماموران در بازرسی از آن مکان، ۱۵ هزار لیتر گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع که در مخزنی دپو شده بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دستگیری متهم در دستور کار پلیس قرار دارد، افزود: گازوئیل مکشوفه که ارزش آن برابر نظر کارشناسان ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، جهت بازگشت به چرخه توزیع، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان تحویل شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات خودرو در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری سارق قطعات خودرو و کشف ۵ فقره سرقت خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان کازرون، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ محمدیه  قرار گرفت.

بیژن بارسالاری افزود:‌ ماموران انتظامی  با اقدامات پلیسی پس از هماهنگی با مرجع قضایی یک سارق حرفه‌ای را دستگیر و متهم در بازجویی اولیه به ۵  فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و سپس روانه زندان شد، گفت: شهروندان خودروهای خود را در پارکینگ های عمومی پارک و به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز کنند.

 انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070100737
  • خبرنگار : 50649