میانگین مصرف آب تهرانی‌ها در شبانه‌روز ۲۵۰ لیتر است

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: میانگین مصرف آب هر شهروند تهرانی در شبانه‌روز ۲۵۰ لیتر بوده، در حالی که الگوی مصرف استاندارد ۱۳۰ لیتر است و بنابراین مصرف فعلی حدود دو برابر الگوی مصرف است و باید کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، محسن اردکانی در آیین "زنگ مدرسه، زنگ آب" که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و سال آبی ۰۴-۱۴۰۳ با حضور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در دبستان دخترانه "آرمینه مصلی‌نژاد" برپا شد، در جمع ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان این مدرسه با بیان اینکه مصرف آب در تهران دو برابر الگوی مصرف است، نقش آموزگاران و دانش‌آموزان را در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و جبران ناترازی بین منابع و مصارف بسیار موثر خواند. 

به گفته وی، برنامه‌ای مشترک با پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با عنوان "همیار پلیس، حامی آب" از سال گذشته آغاز شده و در حال اجراست که شامل ترویج استفاده از کلاه ایمنی و تاکید بر اهمیت آب برای بقا و سلامتی است. 

وی افزود: در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳، میزان مصرف آب در شهر تهران به ۴ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز و مصرف لحظه‌ای به ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه رسید که رقم بالایی است  ضرورت دارد با مدیریت بهتر مصرف آب، این ناترازی را کاهش دهیم.

به‌گفته وی، با شروع سال تحصیلی جدید، انتظار می‌رود مصرف بهینه آب آغاز شود چراکه مدارس بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی ماندگار هستند و این اقدام تأثیر قابل توجهی خواهد داشت. به طوری‌که در سال گذشته، شهروندان تهرانی حدود ۲۴ میلیون مترمکعب کمتر از سال پیش از آن آب مصرف کردند.
وی با بیان اینکه مدرسه مصلی‌نژاد به‌عنوان پایلوت طرح "آب و کلاه ایمنی، هر دو ضامن بقا و سلامتی" انتخاب شده است، تصریح کرد: این برنامه به حدود ۲۰۰۰ مدرسه دیگر در تهران گسترش خواهد یافت. 

اردکانی همچنین درباره اتصال مدارس تهران به شبکه اصلی فاضلاب، گفت: طبق قانون، مدارس ملزم به اتصال به این شبکه‌ها هستند و توافق‌هایی با آموزش و پرورش در این خصوص انجام شده است و تمامی مدارس تهران که هم‌اکنون به شبکه آب متصل هستند، به تدریج به شبکه فاضلاب نیز متصل خواهند شد.

سیدابوالفضل موسوی‌پور - رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این آیین از همکاری مشترک پلیس با شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای اجرای طرح "همیار پلیس، حامی آب" خبر داد و گفت: ما از سال گذشته همکاری‌مان را با شرکت آب و فاضلاب آغاز کردیم و برای برگزاری این آیین، حدود دو ماه است که در روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران و بخش اجتماعی پلیس راهور برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: هدف این است که در آغاز سال تحصیلی، در مدارس شعار مشترک "همیار پلیس، حامی آب" مطرح شود چراکه دانش‌آموزان می‌توانند نمایندگان ما در خانواده‌ها و جامعه باشند و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و مصرف بهینه آب را به بزرگ‌ترها یادآوری کنند.

به‌گفته وی، همان‌طور که استفاده از کمربند ایمنی در دهه ۷۰ و ۸۰ نهادینه شد، قصد داریم با همراهی شهروندان و مسئولان، استفاده از کلاه ایمنی را نهادینه کنیم تا این طرح به برنامه‌ای مستمر تبدیل شود و بتوانیم تردد موتورسواران در شهر تهران را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه نیمی از تصادف‌های منجر به فوت، مربوط به موتورسواران است، اظهار کرد: در شهر تهران، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت پلاک‌شده داریم که عدد بسیار زیادی است و ساماندهی تردد موتورسواران دغدغه و مطالبه همه شهروندان از مسئولان است.

موسوی‌پور تصریح کرد: ۵ هزار کلاه ایمنی تهیه شده است که در هفته نخست مهرماه به دانش‌آموزان در مدارس مختلف شهر اهدا می‌شود تا آنان این کلاه‌ها را به اعضای خانواده خود که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، هدیه دهند و این اقدام در راستای شعار «آب و کلاه ایمنی، هردو ضامن بقا و سلامتی» و برای ترویج و فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی انجام می‌شود.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403070100723
  • خبرنگار :