جبران بخشی از کمبود فضای آموزشی تهران با بهره‌برداری از ۷۳ مدرسه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه ۷۳ مدرسه در قالب ۸۰۰ کلاس درس تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود گفت: با این کار بخشی از کمبودهای موجود در حوزه فضاهای آموزشی استان تهران جبران می‌شود.

عباس زارع در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با اجرای طرح نهضت مدرسه‌سازی در راستای توسعه فضاهای آموزشی استان تهران سال گذشته ۱۱۱ مدرسه در قالب ۱۲۸۷ کلاس درس به فضای فیزیکی آموزشی استان اضافه شد گفت: ۷۳ مدرسه در قالب ۸۰۰ کلاس درس نیز تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود تا بخشی از کمبودهای موجود در حوزه فضاهای آموزشی استان تهران جبران شود.

وی با بیان اینکه در احداث فضاهای آموزشی از تمامی ظرفیت‌های ملی و استانی و ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و نهادهای حمایتی در استان تهران استفاده کردیم افزود: مهرماه امسال همزمان با مراسم بازگشایی مدارس ۵۰ مدرسه در شهرستان‌های استان تهران و ۲۳ مدرسه در شهر تهران، مراسم افتتاح مدارس جدیدالتاسیس را نیز جشن گرفتند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه تجهیزات مدارس یکی دیگر از رسالت‌های اداره‌کل نوسازی مدارس استان تهران است که جهت ارتقای کیفیت آموزش و مهارت آموزی دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مناطق و نواحی مختلف استان تهران، علاوه بر توسعه فضاهای فیزیکی، ۲۷۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و پرورشی و هنرستانی در راستای اهداف توسعه آموزشی به مدارس استان توزیع شد.

زارع با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع و از ابتدای امسال تاکنون ۷۵۰ هزار متر مربع از مدارس استان تهران آسفالت و ایزوگام شده است اظهار کرد: ۶۰۰ مدرسه در سطح استان در طرح شهید عجمیان جهت اهداف بهسازی و شاداب سازی مدارس در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403070100719
  • خبرنگار : 71955