رهبر جماعت اسلامی در لبنان: حمله زمینی به کشور ما، برای اشغالگر تفریح نخواهد بود

عضو دفتر سیاسی جماعت اسلامی در لبنان گفت، حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان در صورت وقوع، آنطور که دشمن یا هر کس دیگر گمان می‌کند، اصلا تفریح نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، «اسامه ابومراد» عضو دفتر سیاسی این گروه در اظهاراتی ویژه به سایت خبری عربی۲۱ گفت، دشمن صهیونیستی، نیتش را در مورد حمله زمینی به لبنان پنهان نمی‌کند و اظهارات رهبرانش و فعالیت نیروهای نظامی آن مؤید این موضوع است. همچنین رزمایش و مانورهای نظامی سابق هم تأیید می‌کند که چنین نیت و تصمیمی حتی قبل از شروع عملیات طوفان الاقصی وجود دارد.

وی افزود، با وجودی که ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ در غزه، درگیر بحران و شکست بزرگی شده و بسیاری از توانایی و امکانات خود را در این جنگ از دست داده است و حمله زمینی برایش دشوار است اما دشمن اعتراف کرده که با بحران موجودیتی روبروست و در نتیجه ممکن است دست به هر کاری بزند، از جمله اینکه براساس قاعده وارد کردن متحدانش برای حفاظت از خود و تضمین بقا و تداوم خود، اقدام به حمله زمینی کند.

ابومراد گفت، رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان، چه به جنوب آن و چه به بیروت، تمامی قوانین بین‌المللی معمول را نادیده گرفته و در کشتار جمعی، بدون ایجاد تمایز و حمله کورکورانه پا فراتر گذاشته است که منجر به شهادت بسیاری شده که اکثر آنها غیرنظامی هستند.

وی افزود، این رفتار از یک تروریست که با انسانیت فاصله دارد، بعید نیست. رژیم صهیونیستی در طول ماه‌های گذشته در غزه تمامی تجاوزات و جنایات را مرتکب شد و اکنون تلاش دارد همین اقدامات را به همان شکل تدریجی در لبنان پیاده کند.

ابومراد ادامه داد، دشمن صهیونیستی با حملات اخیرش و انفجار دستگاه‌های ارتباطی یا حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، جنایاتی را به جرائم خود افزود که در سطح جنایت جنگی است. بنابراین این حملات رژیم صهیونیستی محکوم است‌.

او جامعه جهانی و شورای امنیت را مسوول توقف این تجاوزات دانست و تاکید کرد، موضع جماعت اسلامی لبنان در کنار مقاومت و دولت لبنان، مقابله با این دشمن در دفاع از سرزمین و مردم و حمایت از مردم غزه و کرانه باختری است.

درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مقاومت لبنان، ابومراد گفت، بدون شک این حملات دردناک بود اما موضع مقاومت در تداوم جبهه پشتیبانی از غزه ثابت است زیرا می‌داند توقف چه بسا می‌تواند هزینه بیشتری داشته باشد و این حملات اخیر را هضم کرده است.

او نسبت به گسترش دامنه درگیری‌های فعلی هشدار داد که می‌تواند به گسترش جنگ و تبدیل آن به جنگ منطقه‌ای یا بزرگتر بدل شود زیرا منافع کشورهای زیادی و حضور آنها در این درگیری‌ها، ورق را برمی‌گرداند و مسائل را برای همه سخت و پیچیده می‌کند و کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که در این صورت وضعیت منطقه چگونه خواهد بود.

ابومراد درمورد شانس موفقیت تلاش‌های دیپلماتیک در برقراری آرامش در مرزها میان لبنان و فلسطین اشغالی گفت، اگر کشورهایی که در حال انجام این تلاش‌های دیپلماتیک هستند، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند و به جنگ این رژیم در غزه پایان دهند یا تل‌آویو را مجبور به این کار کنند، در این صورت راه‌حل‌های دیپلماتیک می‌تواند به برقراری آرامش و بازگشت اوضاع به حالت عادی منجر شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از موضع دولت لبنان که رژیم صهیونیستی را مسوول حملات اخیر به لبنان دانست، گفت رژیم صهیونیستی با اقدامات جنایتکارانه دنبال ترساندن ملت لبنان است اما این ملت استوار و بزرگتر از آن هستند که با این اقدامات فاشیستی بترسند. رژیم صهیونیستی قبلا ملت لبنان را آزموده است و با آنها جنگ‌های زیادی داشته است و به خوبی از شجاعت این ملت و مقاومت آن با خبر است‌.

هفته گذشته، جنگ بین حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی پس از انفجار دستگاه‌های ارتباطی در مناطق مختلف لبنان که ۳۸ شهید و حدود ۴ هزار زخمی داشت و نیز پس از حمله رژیم اشغالگر به ضاحیه جنوبی بیروت، تشدید شده است.

مقاومت لبنان با شروع حملات رژیم صهیونیستی در غزه، در حمایت از مردم غزه و مقاومت آن به نبرد با رژیم صهیونیستی پرداخت و اعلام کرده تا زمان توقف جنگ در غزه به این نبرد ادامه می‌دهد.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070100715
  • خبرنگار : 71592