آغاز سال تحصیلی جدید کهگیلویه و بویراحمد با حضور ۱۷۲هزار دانش‌آموز

سال تحصیلی جدید از امروز یکشنبه یکم مهر ماه ۱۴۰۳ در استان کهگیلویه وبویراحمد، همزمان با سراسر کشور و با حضور ۱۷۲ هزار دانش‌آموز آغاز شد.

«محمد جمالی»،  سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در  مراسم زنگ مهر و مقاومت در یاسوج گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۷۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در مناطق ۱۳ گانه این استان راهی کلاس درس شدند.

وی اظهارکرد: این تعداد دانش آموز در بیش از سه هزار آموزشگاه همزمان با سراسر کشور از امروز اول مهرماه سال تحصلی جدید را آغاز کردند.

جمالی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری ۱۴ هزارو ۴۰۰ دانش آموز کلاس اولی برای اولین بار راهی کلاس‌های درس شدند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار نفر فرهنگی کارآموزش۱۷۲ هزار دانش آموز را در بیش از سه هزار مدرسه انجام می دهند.

جمالی بیان کرد: ساعت آغاز به کار مدارس این استان از ابتدای مهرماه در سال تحصیلی جدید در شیفت صبح از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۲۰ و شیفت عصر از ساعت از ۱۲:۳۵ تا ۱۷:۲۰ دقیقه عصر خواهد بود.

وی عنوان کرد: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی هفتم مهرماه اجلاسیه شهدای دانش‌آموز را خواهیم داشت. 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال علاوه بر کیفیت‌بخشی به شاخص‌های آموزشی، آموزش‌ و پرورش تأکید بر مسائل تربیتی و اهمیت نماز در مدارس دارد، و انتظار داریم که روحانیون برای ترویج نماز در بین دانش‌آموزان، آموزش‌ و پرورش را یاری کنند.

سید جواد هاشمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این مراسم با اشاره به آهنگ فصل جدید تعلیم و تربیت با آغاز هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس با توجه به نقش آفرینی دانش آموزان در جنگ هشت ساله یک هفته مهم و شورآفرین خواهد بود.

وی بر توجه بیشتر دانش آموزان و اولیا به تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: در مدارس این استان در کنار آموزش تربیت باید در اولویت قرار گیرید.

آیت ‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز پیشرفت های جامعه بشری در عرصه های مختلف را مدیون علم و دانش دانست و گفت: و دانش اموزان در این راستا بزرگترین نقش را در توسعه جامعه خود دارند.

وی هدف خداوند از خلقت انسان را ایجاد آگاهی، دانایی و معرفت دانست و افزود: ایجاد کشوری قدرتمند و به روز نیازمند دانش آموزانی آگاه و با دانش است.

حسینی اظهار کرد: نیاز است دانش آموزان در کنار تحصیل علم و دانش بر دست یابی به آرمانهای اصیل ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

کریمی بیرانوند، مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش‌و پرورش نیز در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته دفاع مقدس گفت: در دبیرستان‌ها و مدارس ما همیشه جای بیان رشادت‌های شهدا همیشه وجود دارد، و اگر در صحبت‌هایمان شهدا را فراموش کنیم حتماً ظلم کرده‌ایم.

وی افزود: امنیتی که امروز داریم و با خیال راحت سر کلاس درس حاضر می‌شویم به‌خاطر جان‌فشانی‌های شهدا و جانبازان ما است، وضعیت مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان چگونه است، اسرائیلی‌های غاصب مردم عزه را آماج سخت‌ترین حملات قرار داده است.

کریمی بیرانوند اظهارکرد: مقام معظم رهبری ۱۲ اردیبهشت‌ماه نکاتی فرمودند، آموزش‌وپرورش دستگاه زیرساختی است، همه وزارتخانه‌ها مدیون آموزش‌وپرورش هستند، و این وزارت باید در رأس همه وزارتخانه‌ها باشد.

مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش‌و پرورش خاطرنشان کرد: ایشان در ادامه فرمودند فقط مسائل علمی را مدنظر قرار ندهند، بحث‌های پرورشی در رأس همه امور هست و اگر این اتفاق بیفتد، حتماً بحث‌های علمی هم به‌درستی اتفاق خواهد افتاد.

کریمی بیرانوند تصریح کرد: همچنین به هویت‌سازی و الگوسازی برای دانش‌آموزان تأکید داشتند، احترام به کشور، نظام، پرچم، سرود جمهوری اسلامی از مهم‌ترین کارها برای هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است. کشف استعدادهای دانش‌آموزان، امیدآفرینی، تشویق دانش‌آموزان برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین نکاتی است که فرموده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: یکی از موارد خوبی که در دولت شهید رئیسی موردتوجه قرار گرفت برای اینکه تبدیل به قانون شود، این بود که مهارت‌آموزی تصویب شود و هر دانش‌آموزی بعد از فارغ‌التحصیلی بتواند از این مهارتی که آموخته به یک شغل برسد. مسائل تربیتی همواره موجبات نگرانی والدین است، مربیان فرهنگی بیشتر روی تربیت و تعلیم صحیح و ترویج مسائل شرعی بخصوص نماز به‌عنوان پایه و اساس دین تمرکز داشته باشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403070100668
  • خبرنگار :