حزب الله ضرب‌ شست خود را نشان می‌دهد؟

حزب الله در اسرع وقت خود را با شرایط جدید هماهنگ می کند تا به دادن پاسخ مناسب به رژیم بپردازد و قدرت بازدارندگی خود را ترمیم کند. این پاسخ هرچه باشد، سردمداران بی خرد صهیونیست را از کرده خود پشیمان خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محمد علی مهتدی در یادداشتی در روزنامه اطلاعات نوشت: از سه شنبه هفته گذشته تا کنون، یک رشته تحولات مهم در جبهه لبنان با رژیم صهیونیستی چنان سریع رخ داد که همگان را غافلگیر کرد.  انفجار پیجرها در روز سه شنبه و انفجار دستگاه‌های بیسیم در چهارشنبه، سخنرانی مهم سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در پنجشنبه و سرانجام حمله نیروی هوائی رژیم صهیونیستی به ساختمانی در حومه جنوبی بیروت در روز جمعه و شهادت حاج ابراهیم عقیل و شماری دیگر از فرماندهان عملیاتی مقاومت کلیه معادلات حاکم بر درگیری‌ها را به هم ریخت و وضعیت کاملا جدیدی را در منطقه پدید آورد. از چندی پیش، رژیم صهیونیستی مرکز ثقل عملیات خود را از نوار غزه به جبهه شمال در برابر مقاومت لبنان منتقل کرده و هدف جدیدی یعنی خاموش کردن این جبهه  یا قطع ارتباط آن با جنگ در نوار غزه را به اهداف خود افزوده است. 

نتانیاهو و فرماندهان نظامی اش همچنین به حدود ۲۵۰ هزارنفر از صهیونیست‌های ساکن شمال که مدت‌هاست به سمت مناطق مرکزی آواره شده‌اند وعده داده‌اند که بزودی آنها را به خانه‌هایشان در شمال بر می‌گردانند تا سال تحصیلی جدید را با آرامش آغاز کنند، وعده ای که به گفته سید حسن نصرالله نتیجه یک رشته توهمات و خیالات است و هیچ امکانی برای تحقق آن وجود ندارد مگر اینکه رژیم به جنایات خود در غزه پایان دهد و جنگ را متوقف نماید.

در مورد پیجرها گفتنی است که حزب الله پس از ممنوع کردن استفاده از موبایل برای کادرهای خود به این پیجرها روی آورد که برخلاف موبایل، قابل هک نبود. اما چگونگی رخنه دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم به این پیجرها و احتمالات مختلف مبنی بر جاسازی مواد منفجره در آن بحث‌های فراوانی صورت گرفته که نیازی به پرداختن بدان نداریم. اما انفجار دستگاه‌های بیسیم در چهارشنبه گذشته احتمال جاسازی مواد منفجره را کمرنگ کرد و نشان داد که رژیم صهیونیستی در این عملیات از تکنولوژی پیچیده و جدیدی استفاده می کند که تا کنون بی سابقه بوده و ابعاد آن هنوز کاملا روشن نیست. 

نکته مهم در این مورد این است که رژیم امیدوار بود این عملیات خشم افکار عمومی در لبنان را علیه مقاومت  برانگیزاند و حزب الله را مجبور به توقف عملیات نماید. اما آنچه در واقع رخ داد کاملا عکس این بود. از آنجا که نه فقط افراد حزب الله بلکه جمع کثیری از پزشکان و کادرهای درمانی و دفاع مدنی و بسیاری از افراد عادی در سراسر لبنان از این پیجرها استفاده می کردند، آسیب همگانی شد و کلیه محافل رسمی دولتی و احزاب در همه فرقه‌های مذهبی  به حمایت از مقاومت و محکوم کردن رژیم صهیونیستی پرداختند؛ تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی  وابسته به همه فرقه‌های مذهبی و سیاسی در سراسر لبنان به مداوای آسیب دیدگان پرداختند. در همین حال، بسیاری از کشورها و شخصیت‌های سیاسی در منطقه و خارج آن و حتی پاره ای از محافل بین المللی جنایات ضد انسانی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. مقاومت اسلامی لبنان که تا کنون عملیات خود را در محدوده مشخصی تحت عنوان پشتیبانی از مقاومت غزه انجام می داد تا این عملیات به جنگی گسترده در لبنان منجر نشود، اینک در این فضای جدید می تواند تحت عنوان حمایت از لبنان بسیاری از محذوریت‌ها و خطوط قرمز را در عملیات پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نادیده بگیرد و با آزادی بیشتری وارد عمل شود. 

نکته مهم دیگر در موضوع پیجرها و دیگر وسائل ارتباطی، همچنان که سید حسن نصرالله نیز بدان اشاره کرد، این بود که رژیم صهیونیستی، این امکان و این کارت خود را به شکل احمقانه ای در این شرایط بدون هیچ دستاوری راهبردی آشکار کرد و آن را سوزاند و اگر این کار را در شرایط  احتمالی دیگری مانند زمانی که ده‌ها هزار رزمنده با همراه داشتن همین وسائل ارتباطی وارد صحنه کارزار می شدند انجام می داد، در آن صورت فاجعه غیر قابل جبرانی برای مقاومت پدید می آمد و اما حمله ددمنشانه رژیم به یک ساختمان مسکونی در حومه جنوبی بیروت که به شهادت حاج ابراهیم عقیل و تنی چند از دیگر فرماندهان مقاومت انجامید، بی شک ضربه دردناکی بر پیکر مقاومت حزب الله بود. بخصوص که حاج ابراهیم عقیل شخصیتی نابغه  در طراحی عملیات ویژه در جنگ نامتقارن بود و نقش مهمی را در شکست داعش در سوریه و لبنان بازی کرده بود.

وی به داشتن ایمانی قوی همراه با تهجد و توسل و آرزوی شهادت معروف بود. پیش از این نیز رژیم صهیونیستی چند بار در ترور وی ناکام شده بود. با این حال، حزب الله هرگز در گرو شخصیت‌های کلیدی نبوده و پیش از این، شهادت فرماندهانی مانند حاج عماد مغنیه، مصطفی بدرالدین ، سمیر قنطارو دیگران وقفه ای در عملیات مقاومت پدید نیاورده زیرا بلافاصله شخصیت‌های دیگری جایگزین شده‌اند. 

اکنون حزب الله در اسرع وقت خود را با شرایط جدید هماهنگ می‌کند تا به دادن پاسخ مناسب به رژیم بپردازد و قدرت بازدارندگی خود را ترمیم کند. این پاسخ هرچه باشد، سردمداران بی خرد صهیونیست را از کرده خود پشیمان خواهد کرد.

به گفته سید حسن نصرالله حساب سختی در انتظار اسرائیل است و  این پاسخ را همگان نه فقط خواهند شنید بلکه مشاهده خواهند کرد. رژیم صهیونیستی که در یک سال اخیر جز کشتار و ویرانی کاری از پیش نبرده و چیزهای مهم وزیادی را از دست داده، اینک فقط نیروی هوایی و تکنولوژی برتر اطلاعاتی را در اختیار دارد. مقاومت نیز با دو چالش شبکه‌های نفوذی و ضعف تکنولوژی پیشرفته امنیتی دست به گریبان است. اما مقاومت سلاحی در اختیار دارد که دشمن از آن بی بهره است و آن ایمان قوی و صلابت موضع و بریدن از علایق مادی و دنیوی و  عشق به  احدی الحسنیین : پیروزی یا شهادت است که همچون گذشته در عملیات آینده نیز خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۸
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403070100663
  • خبرنگار :