مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

هنر باید به فکر و اندیشه مسلح باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنر در عین اینکه یک مهارت است باید به فکر و اندیشه نیز مسلح باشد.

سیدمحمدحسین بلاغی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان موسیقی اقبال آذر تبریز اظهار کرد: هنر مهارتی متعالی است که در طول تاریخ در سایه تلمذ در محضر بزرگان این عرصه و سینه به سینه و نفس به نفس منتقل شده است.

وی افزود: هنر زمانی می‌تواند تاثیرگذار باشد که در کنار مهارت‌آموزی به سلاح فکر و اندیشه مسلح باشد و هنرمندانی ماندگار شده‌اند که صاحب اندیشه بوده‌اند.

وی تشریح کرد: هنر باید انسان‌ساز،‌ هدفمند، جریان‌ساز و ریل‌گذار باشد و در این صورت است که می‌تواند نقش واقعی خود را ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد: اگر هنرمندی می‌خواهد نام و اثرش ماندگار باشد باید در کنار شور ِهنری دارای شعور ِهنری نیز باشد.

وی بیان کرد: هنرمندان جزو گروه‌های مرجع جامعه هستند و این جایگاه می‌طلبد تا مهارت، نظم و اندیشه در کنار هم قرار گیرد و هنرمند اثری مانا خلق نماید.

وی با اشاره به فعالیت سه هنرستان اقبال‌آذر،‌ میرک و کوثر در تبریز اذعان کرد: ما در مجموعه‌ی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نگاه ویژه و جدی به مسئله هنرستان‌ها داریم و هر آنچه که در توان داریم در هنرستان‌ها به کار خواهیم گرفت تا فضای آموزشی و تربیتی برای شما که به عنوان نسل آینده و کسانی که هنر این مرز و بوم را ارتقا خواهید داد، مهیا باشد.

بلاغی، هنرجویان هنرستان‌ها را آینده‌سازان عرصه‌ فرهنگ و هنر برشمرد و گفت: آینده هنر ایران و جهان به دستان هنرمند شما رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به تقارن آغاز سال جدید تحصیلی با هفته دفاع مقدس گفت: هنرمندان واقعی شهدا و رزمندگانی بودند که در سنین نوجوانی و جوانی در هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند تا امروز شما با آرامش سال تحصیلی جدید را آغاز کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، وی کسب عناوین برتر المپیاد ملی هنر و جشنواره فرهنگی هنری فردا توسط هنرجویان و هنرآموزان هنرستانهای تبریز را تبریک گفت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070100657
  • خبرنگار :

برچسب‌ها