رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ کشتار جدید در غزه شد

در نتیجه حملات شبانه روز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تا این لحظه ۴۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و شمار شهدای جنگ غزه باز هم افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز یکشنبه اعلام کرد: رژیم اشغالگر اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه کشتار جدید در نوار غزه شد که در نتیجه آن پیکرهای ۴۰ شهید و نیز ۵۸ زخمی به بیمارستان‌های نوار غزه منتقل شدند.

همچنین این وزارتخانه گزارش داد: به این ترتیب تعداد کل شهدای نوار غزه از زمان‌ آغاز حملات به ۴۱ هزار و ۴۳۱ تن و شمار زخمی‌ها به ۹۵ هزار و ۸۱۸ تن افزایش پیدا کرد.

آب باران چادرهای فرسوده آوارگان را در جنوب نوار غزه غرق کرد

رسانه‌های فلسطینی تصاویر و کلیپ‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد چادرهای فرسوده آوارگان در اردوگاه‌های آوارگان در جنوب نوار غزه در زیر باران شدید غرق می‌شوند.

کلیپ‌ها و عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که چادرها و جاده‌های شهر خان یونس به دلیل باران شدیدی که صبح امروز در نوار محاصره شده باریده است غرق شده است.

رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود به نوار غزه را از هفتم اکتبر گذشته با حمایت کامل آمریکا آغاز کرد که در نتیجه آن تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، به شهادت رسیده و بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر نیز در این حملات و ویرانی‌های گسترده ناشی از آنها مفقود شدند.

این حملات علاوه بر قحطی گسترده، موجب آوارگی تعداد زیادی از ساکنان نوار غزه شده و طبق اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه از زمان آغاز این جنگ تا امروز، بیش از ۲ میلیون فلسطینی از مجموع ۲.۳ میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه،‌ آواره شدند.

با این حال این رژیم با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت برای توقف فوری این جنگ و دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری برای در پیش گرفتن تدابیری جهت جلوگیری از نسل‌کشی در نوار غزه و کمک به بهبود شرایط انسانی در این منطقه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

این در حالی است که گردان‌های القسام اعلام کرد: نیروهای اشغالگر را با بمب در منطقه الشوکه در شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادیم که منجر به کشته و زخمی در صفوف آنها شد.

گردان های عزالدین قسام اعلام کرد که یک بولدوزر نظامی اسرائیلی D۹ را در منطقه الشوکه با گلوله تاندم هدف قرار دادند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070100640
  • خبرنگار : 71496