جذب بیش از ۹۴ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در استان سمنان

استاندار سمنان از جذب بیش از ۹۴ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در این استان خبر داد.

سیدمحمدرضا هاشمی امروز (یکم مهرماه) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: سفر به شهرستان‌های استان در راستای بازدید از معادن و واحدهای تولیدی و برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بررسی و رسیدگی به مباحث حوزه تولید، با قدرت ادامه یابد.

وی تاکید کرد: جلسات هم اندیشی در راستای پیگیری و به نتیجه رسیدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز امر مطلوبی است که باید تقویت شود.

استاندار سمنان با اشاره به توفیقات استان در جذب حداکثری تسهیلات اعطایی دولت گفت: در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ اقدامات خوبی در استان شکل گرفته و تاکنون بیش از ۹۴ درصد تاکنون جذب شده است.

وی تصریح کرد: بانکهای عامل استان همانگونه که تاکنون حامی تولید بوده و در این مسیر گام برداشتند، در ادامه نیز با تسهیل در روند بررسی و پرداخت تسهیلات، به منظور تحقق شعار سال بکوشند.

هاشمی به کمبود آب در بخش صنعت و تلاش برای رفع آن اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات در خصوص پساب در حوزه شهرک صنعتی سمنان و ایوانکی و همچنین شهرهای مختلف استان نیز پیگیری و مسائل و مباحث مرتبط رسیدگی شود.

استاندار سمنان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان نیز گفت: در بحث ایجاد تعهد اشتغال با اقدامات صورت گرفته تاکنون از تقویم زمانبندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلوتر هستیم که جای تقدیر دارد.

وی به معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان اشاره و اضافه کرد: دستگاه های اجرایی عضو کارگروه اولویت ادامه کار در بحث ایجاد تعهد اشتغال را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار دهند.

رئیس کارگروه اشتغال استان سمنان تاکید کرد: بحث ایجاد فرصت های شغلی در سطح روستاها بویژه برای جوانان از دیگر مسائلی است که باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070100612
  • خبرنگار :