اظهارات وزیر در خصوص پرداخت بخشی از معوقات فرهنگیان/ ثبت‌نام بازماندگان در مدارس همچنان ادامه دارد 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کل کشور حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی داریم در خصوص آمار بازماندگان از تحصیل گفت: در دوره ابتدایی کسانی که از فضای آموزش و پرورش فاصله گرفته‌اند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر است که البته این آمار تغییر می کند؛ همچنین پیش‌بینی‌ می‌شود این عدد در دوره متوسطه اول و دوم حدود ۵۰۰ ـ ۶۰۰ هزار نفر باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع نماز مأموریت همه ما است گفت: فلسفه خلقت، اقامه نماز است و ما نماز را به عنوان والاترین ارزش دینی در برنامه درسی خود داریم. در تمام مدارس کشور، زنگ نماز داریم و به تمام مدیران توصیه کردیم که به این موضوع و برگزاری و اقامه نماز در مدارس توجه ویژه کنند.

وی با بیان اینکه این تنها برنامه ما نیست و ده‌ها برنامه دیگر را در حوزه معرفتی، تبلیغی و نماز تدوین می کنیم تا دانش‌آموزان را با نماز و فلسفه آن آشنا کنیم افزود: این اتفاقات در فضای آموزش و پرورش می‌افتد.

اظهارات آقای وزیر در خصوص پرداخت بخشی از معوقات فرهنگیان



وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت بخشی از معوقات فرهنگیان که توسط سخنگوی دولت امروز اعلام شد، با بیان اینکه در مورد آنچه به همکاران فرهنگی پرداخت می‌شود از همکاران خواهش کردیم صحبتی نکنند ادامه داد: ضرورت هم ندارد که ما صحبت کنیم، اگر دوستان صحبت کردند، خودشان می دانند، من در جریان نیستم. من نماینده معلمان هستم و تمام تلاش خود را انجام می دهم تا دغدغه همکاران فرهنگی را دنبال کنم و هر وقت نتیجه داد، خود معلمان متوجه می‌شوند و نیاز به اعلام نیست و اگر کسی اعلام کرده، طبیعتا از خودش بپرسید؛ من بی اطلاع هستم.

کاظمی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی تعداد دانش آموزان اتباع در مدارس گفت: دانش‌آموزان اتباع مثل همیشه ثبت‌نام می شوند منتها با یک سیاست‌های درست تر و دقیق تری‌ کار ثبت نام باید انجام شود. حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کل کشور داریم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر کامل شدن ظرفیت مدارس قرچک و ورامین و ثبت نام نشدن تعدادی از دانش آموزان افزود: اگر دانش‌آموزانی ثبت‌نام نکردند به دلیل عدم مراجعه خود است؛ دانش‌آموز در طول سه ماه تابستان فرصت ثبت‌نام داشته و مراجعه نکرده است که البته باید عواملی مانند مهاجرت و جابجایی را نیز در نظر گرفت.
 

هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نخواهد ماند 

«جا نداریم» نداریم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها از یک منطقه به منطقه دیگر و از یک شهری به شهر دیگر رفته‌اند ادامه داد: طبیعتا فرزندان این‌ خانواده‌ها ثبت‌نام می‌شوند؛ من قول می دهم هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نماند، با اطمینان می‌گویم چیزی با عنوان «جا نداریم» وجود ندارد.

کاظمی گفت: طبیعی است که ما ابتدا دانش‌آموزان خود(ایرانی) را ثبت‌نام کنیم و بعدا دانش‌آموزان اتباع را، این دانش آموزان هم میهمانان ما هستند و همه تمهیدات را برای ثبت‌نام آنها در نظر گرفته‌ایم و از آنها ثبت‌نام می کنیم.

آمار  ۷۰۰ هزار دانش‌آموزی که در مدارس هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند صحت ندارد 

فرایند ثبت‌نام همچنان برای بازماندگان ادامه دارد 



وزیر آموزش و پرورش در توضیح آمار ۷۰۰ هزار دانش‌آموزی که هنوز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند اظهار کرد: این آمارها صحت ندارد، ثبت‌نام دانش‌آموزان به نسبت سال‌های گذشته در بالاترین درصد خود قرار دارد یعنی در تاریخ آموزش و پرورش سابقه ندارد که دانش‌آموزان در این حد ثبت‌نام کرده باشند لذا فرایند ثبت‌نام همچنان برای کسانی که باز مانده‌اند و نتوانستند به دلیل جابجایی ثبت‌نام کنند، ادامه دارد؛ اگر مواردی به مشکل خورده بودند حتما به ادارات مراجعه کنند؛ برای آنها مدرسه مشخص می شود و ثبت‌نام آنها انجام می‌شود و خانواده‌ها نگران ثبت‌نام بچه‌هایشان نباشند.

کاظمی درباره آمار بازماندگان از تحصیل نیز گفت: باید ثبت‌نام‌ها تمام شود تا آمار بازمانده‌ها مشخص شود ولی معمولا در دوره ابتدایی کسانی که از فضای آموزش و پرورش فاصله گرفتند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر است که این آمار تغییر می کند؛ در دوره متوسطه اول و دوم این عدد ممکن است حدود ۵۰۰ ـ ۶۰۰ هزار نفر باشد.

وی اظهار کرد: کتاب‌های درسی که کاربردی هستند یک مقدار نیاز به بازبینی دارند که با مرور زمان انجام می شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403070100578
  • خبرنگار : 71955