مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

رشد گردشگری کرمانشاه به تبلیغات نیاز دارد/ با اعتبار ۲ میلیاردی چه می‌شود کرد؟

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه راه کمک به رشد گردشگری استان را تبلیغات دانست و گفت: کل بودجه‌ای که امسال به تبلیغات گردشگری استان اختصاص یافته حدود دو میلیارد تومان است که برای تبلیغ در فضای مجازی، رویدادسازی، تهیه فیلم و مستند و... رقمی نیست.

داریوش فرمانی در آستانه هفته گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به روند رو به رشد گردشگری کرمانشاه، اظهارکرد: طبق آخرین آمارها، ورود به محوطه‌های تاریخی استان طی شش ماهه امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد رشد داشته است. این آمار نشان می‌دهد که اقبال به بناهای تاریخی به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان توسط گردشگران افزایش داشته است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان یکی از مهمترین خلاء‌ها و چالش‌های موجود در حوزه گردشگری استان را عدم معرفی خوب استان عنوان کرد و گفت: کرمانشاه استانی است که در آن انواع جاذبه‌های گردشگری همچون آثار تاریخی، طبیعی، فرهنگی و... وجود دارد، اما به دلیل اینکه بخوبی معرفی نشده، شناخت گردشگران از آن تنها محدود به چند اثر تاریخی معروف شده است. 

وی کمبود اعتبارات حوزه تبلیغات گردشگری را مانعی برای معرفی خوب کرمانشاه دانست و افزود: کل اعتبار حوزه تبلیغات گردشگری استان در سالجاری تنها حدود دو میلیارد تومان بوده که رقمی بسیار اندک و ناچیز است و عملا نمی‌توان با آن تبلیغاتی وسیع و گسترده را برای معرفی استان انجام داد. 

فرمانی تصریح کرد: پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی را با سازمان برنامه و بودجه آغاز کرده‌ایم تا اعتبارات این حوزه افزایش پیدا کند و از طرفی تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت نهادهای علمی و فناور استان همچون جهاددانشگاهی برای معرفی بهتر استان استفاده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا با همکاری و همراهی جهاددانشگاهی استان برنامه‌ای تخصصی و علمی برای معرفی استان تهیه کنیم و با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز رایزنی داشته‌ایم که برای تحقق این برنامه حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه این برنامه قدمی مهم برای معرفی بهتر استان خواهد بود، عنوان کرد: طبق این برنامه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان را در قالب فضای مجازی، رویدادها، فم تورها، شب‌های فرهنگی،  فیلم‌های مستند و ... معرفی خواهیم کرد.

وی در ادامه به آخرین آمار سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته حدود ۳۵۰ مجوز با اعتبار شش هزار میلیارد تومان و زمینه اشتعال سه هزار نفر برای احداث تاسیسات گردشگری در سطح استان صادر شده است. 

فرمانی افزود: از مجموع این مجوزها در حال حاضر ۵۶ مجوز به مرحله احداث پروژه رسیده است. 

به گفته این مسئول، طی مدت دو سال گذشته ۳۰ واحد تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، مجتمع‌های بین راهی و بوم گردی‌ها در سطح استان افتتاح و راه اندازی شده‌ است. 

وی با بیان اینکه طی این مدت اقدامات زیرساختی خوبی در سطح استان انجام شده، عنوان کرد: به این منظور حدود ۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به تاسیسات گردشگری استان شده که بیشتر شامل ایجاد زیرساخت‌هایی همچون برق‌رسانی، آبرسانی، گازرسانی و ... بوده است. 

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070100531
  • خبرنگار : 50184