مدیرکل آموزش و پرورش استان:

کمبود معلم و کسری نیروی انسانی در مدارس اردبیل نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: شعار امسال بازگشایی مدارس در این استان «همه با هم، یک صدا برای ایران قوی، مدرسه قوی» انتخاب شده و در اول مهرماه کمبود معلم و کسری نیروی انسانی نداریم.

کلام‌الله صفری امروز اول مهر در آیین بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزان اعلام کرد: امروز سال تحصیلی ۲۶۵ هزار دانش آموز استان اردبیل در حالی آغاز شد که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، برای دومین سال پیاپی کلاس بدون معلم نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به ثبت‌نام همه دانش‌آموزان به جز معدودی افراد در پایه‌های اول، هفتم و دهم تحصیلی افزود: برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در مناطق و نواحی آموزشی استان اردبیل، ۹ کارگروه تخصصی تشکیل شده و ثبت‌نام در مدارس بر اساس برنامه تدوین شده انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: خرید کتب درسی و توزیع آن در همه مدارس انجام شده و در این زمینه مشکل جدی وجود ندارد و در مجموع استان اردبیل در مراحل آماده‌سازی شرایط برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در رتبه ۶ کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای مرحله کلاس‌بندی و ساماندهی نیروی انسانی و معلمان و صدور ابلاغ همه معلمان اظهار کرد: امسال نیز در اول مهرماه همانند سال گذشته استان اردبیل کلاس بدون معلم نداریم.

صفری با اشاره به کمبود ۲ هزار و ۱۰۰ معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این کمبود حاد نیست و با استمرار خدمت همکاران در آستانه بازنشستگی، به کارگیری بازنشستگان، جذب همکاران مجرب و استفاده از معلمان شاغل به شکل اضافه تدریس، کمبود نیروی انسانی مدیریت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از انجام ثبت نام سرویس مدارس در سامانه سپند خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر در این زمینه در حال جابجایی دانش‌آموزان بودند و امسال هم بستر لازم از سوی مدارس و شهرداری‌ها فراهم شده است.

وی بیان کرد: شعار امسال بازگشایی مدارس در این استان «همه با هم، یک صدا برای ایران قوی، مدرسه قوی» انتخاب شده و در اول مهرماه کمبود معلم و کسری نیروی انسانی نداریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403070100515
  • خبرنگار :