صدور سندی که جلوی زمین‌خواران را گرفت

 مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از صدور سند برای اراضی حریم و بستر رودخانه صمد در کاشمر خبر داد.

محمدرضا صادقی فرد در گفت و گو با ایسنا گفت: رودخانه صمد در شهرستان کاشمر و در محدوده شهری با کاربری غالباً تجاری و مسکونی و صنعتی با تراکم جمعیتی بالا واقع شده و به همین دلیل مورد توجه سودجویان و زمین‌خواران و بعضاً اماکن تجاری مجاور رودخانه قرار گرفته و با تصرفات غیرمجاز و ایجاد ساختمان موجب وارد شدن خسارت جانی و مالی به مردم کاشمر می‌شدند.

 وی افزود: از ابتدای سال جاری موضوع اخذ سند برخی از رودخانه‌ها با حضور کارشناس حقوقی، توسط دفتر مهندسی رودخانه‌ها به صورت ویژه پیگیری شد و برای رودخانه صمد کاشمر در یکم خردادماه امسال درخواست سند داده شد.

مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مجدانه و هماهنگی با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، سند رودخانه صمد به مساحت ۹۲ هزار و ۷۹۵ متر مربع (حدود ۱۰ هکتار) با پلاک فرعی ۶۶۰۶ از ۳۰۲۶ اصلی بخش ۱ ناحیه حومه کاشمر به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی وزارت نیرو صادر شد.

وی افزود: با صدور این سند، از زمین‌خواری و دست‌اندازی به اموال بیت‌المال جلوگیری شده و حراست از رودخانه و نظارت بر آن تسهیل می‌شود.

 محمدرضا صادقی فرد از تلاش‌های کارشناس حقوقی دفتر و همکاران وی و کارشناس امور منابع آب کاشمر که در راستای مستندسازی همکاری لازم را داشتند قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070100512
  • خبرنگار : 30147