کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

دما در نواحی گرمسیر خراسان رضوی به ۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا چهارشنبه هفته جاری ماندگاری هوای گرم در سطح استان پیش‌بینی شده است، به طوری‌که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دما در نواحی گرمسیر استان به حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا پایان هفته جاری،  تنها در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان وزش باد گاهی شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در سایر نقاط استان، وضعیت جوی نسبتا پایداری خواهد بود و انتظار تغییرات گسترده جوی نداریم، ضمن اینکه دما از امروز روند رو به افزایشی را پیش رو خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تا چهارشنبه هفته جاری ماندگاری هوای گرم در سطح استان را داشته باشیم، به طوریکه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دما در نواحی گرمسیر استان به حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

رضایی‌پور با اشاره به اینکه  تا سه‌شنبه روند افزایش دما در مشهد ادامه دارد، اضافه کرد:  سه‌شنبه گرمترین روز هفته با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد برای مشهد پیش‌بینی می‌شود و از روز چهارشنبه دمای مشهد روند کاهشی خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر دما در مشهد  ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و انتظار می‌رود در گرمترین ساعات،  دما به ۲۹ درجه رسیده و در شب نیز دمای خنک‌ترین ساعات به ۱۵ درجه کاهش یابد.

رضایی‌پور ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بین شهرستان‌های استان، قوچان با ۷ درجه خنک‌ترین و سبزوار با ۳۷ درجه گرمترین شهر استان ثبت و گزارش شده است، همچنین سبزوار با ۴۳ کیلومتر در ساعت بیشترین وزش باد را در سطح استان داشته است و در حال حاضر از شهرستان خاف پدیده گردوغبار گزارش می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070100479
  • خبرنگار : 50972