استاندار سابق کردستان:

استان کردستان نیازمند نگاە ویژە دولت چهاردهم و تبعیض مثبت است

استاندار سابق کردستان گفت: امروز نکتەای کە برای ما بسیار مهم است و امیدواریم کە در دولت دکتر پزشکیان نیز استمرار داشتە باشد نگاە ویژە دولت بە استان کردستان و تبعیض مثبت برای کاهش فاصلە محرومیت است.

اسماعیل زارعی کوشا امروز (یکم مهر) در مراسم تکریم و معارفە استاندار جدید کردستان اظهار کرد: خدمت بە مردم کردستان توفیق بسیار بزرگی است و امیدوارم کە این بندە کم‌ترین توانستە باشم از این فرصت برای خدمت استفادە کردە باشم.

وی عنوان کرد: قطعا در این مسئولیت سنگین آن هم در استانی با ویژگی و مختصات کردستان قصور و تقصیر حتما هست و منکر نقص‌ها و کمبودهای خود نیستیم کە امیدوارم خداوند متعال حق بزرگ مردم عزیز کردستان را بر این فرزند کوچک کردستان ببخشد.

زارعی کوشا بیان کرد: اساسا آنچە کە در استان اتفاق می‌افتد، محصول کار یک فرد نیست، بلکە محصول کار یک تیم و مردم آن منطقە است.

وی افزود: استان کردستان استانی با ظرفیت‌های گوناگون کە بر این استان توانمند و پر از موهبت محرومیتی عارض شدە کە بنا بە مستندات قطعی این محرومیت بنا بە سیاست رژیم سابق یک محرومیت تعمدی بودە است، چرا کە سیاست رژیم سابق بر این بود کە استان‌هایی با ویژگی کردستان در مرز ایران زمین را محروم نگە‌ دارند.

زارعی کوشا ادامە داد: در دوران پرفروغ انقلاب اسلامی نیز بە دلیل ناامنی‌های ناشی از رفتار مزدورانە برخی از گروهک‌ها و سرسپردگان قدرت استکباری و بعد هم جنگ تحمیلی فرصت‌هایی از این استان گرفتە شد و زمانی کە استان‌های مرکزی درگیر توسعە زیرساختی خود بودند، استان کردستان درگیر ناامنی و عملیات بود.

وی تصریح کرد: امروز نکتەای کە برای ما بسیار مهم است و امیدواریم کە در دولت دکتر پزشکیان نیز استمرار داشتە باشد نگاە ویژە دولت بە استان کردستان و تبعیض مثبت برای کاهش فاصلە محرومیت است.

استاندار سابق کردستان خاطرنشان کرد: اولویت ما در دولت سیزدهم شناسایی اولویت‌ها و تکیە بر آن‌ها بود و اگر راەآهن کردستان کە در طول دو دهە تنها ۳ هزار میلیارد تومان برای آن هزینە شدە بود در دولت سیزدهم در یک سال هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار آن تزریق و بە اتمام رسید نشان از نگاە ویژە دولت بە استان کردستان بود.

اسماعیل زارعی‌کوشا ادامە داد: اگر پروژە آب سنندج کە قریب بە یک دهە خاطر ساکنان مرکز استان را مکدر کردە بود و پروژە چندسالە در چند ماە بە اتمام رساند و ذائقە مردم را شیرین کرد نشان از نگاە ویژە دولت بە استان کردستان بود.

وی عنوان کرد: در میانە اغتشاشاتی کە همە رسانەهای معاند استان کردستان را استانی درگیر و بحران‌زدە بە غلط معرفی می‌کردند، شاهد حضور رئیس جمهور شهید در بین مردم و افتتاح پروژە آبرسانی بە شهر سنندج بودیم تا همە آن انگارەهای غلط برآمدە از سیاست خبیثانە جبهە استکبار را خنثی کند.

زارعی کوشا افزود: امروز با افتخار بالاترین نهادهای امنیتی از ما تقدیر کردند کە با کم‌ترین هزینە استان را مدیریت کردیم.

وی افزود: در سالگرد اغتشاشات کە فراخوان‌های گستردە دادە می‌شد برنامەریزی و طراحی شدە بود کە بار دیگر شعلەای را در این استان روشن کنند که با جشن امت احمد تومار توطئە و توطئەگران در هم پیچیدە شد.

زارعی کوشا گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر در دومین سالگرد امت احمد شرکت کردند کە نشان بدهند حقیقت مردم استان کردستان این است نە آن چیزی کە رسانەهای معاند بە دنیا معرفی می‌کند، لذا حقیقت مردم کردستان ارادتمندی بە پیامبر مکرم اسلام و وفاداری بە انقلاب و امام و خون شهدا و برادری و وحدت است.

استاندار سابق کردستان عنوان کرد: امروز گام‌های موثری در جهت تقویت وحدت و برادری در استان کردستان برداشتە شدە و امروزە می‌بینیم کە مرز باشماق بە محلی برای عبور زوار حسینی تبدیل شدە تا نشان دهند مردم کردستان دوستدار اهل بیت هستند.

وی بیان کرد: به‌رغم مخالفت شدید سازمان برنامه‌وبودجه در راستای رساندن خط راه‌آهن به مرز باشماق دستور اجرای این مهم را از رییس جمهور شهید مطالبە کردیم و ایشان دستور اجرایی و مطالعاتی آن را صادر کردند کە امیدواریم این پروژه هرچه زودتر محقق شود.

استاندار سابق کردستان بە مسئلە بازگشایی مرز هنگه ژال و بسته‌شدن دوباره آن به‌خاطر مخالفت دولت مرکزی عراق اشارە و افزود: امیدواریم جناب دکتر لهونی بازگشایی این بازارچه را در دستور کار خود قرار دهد.

اسماعیل زارعی کوشا میزان نرخ تورم در استان کردستان را بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: بعد از استان فارس استان کردستان دومین استان بە لحاظ تقاضای بالا در مسکن ملی است.

وی با اشارە بە اینکە مسئلە امنیتی استان کردستان را با رویکرد فرهنگی و اجتماعی حل کردیم، یادآور شد: ۱٦۰ سفر داخلی به بخش ها و روستاها و شهرهای استان داشته‌ایم و خدا را شاکر هستیم که رهبر انقلاب کار ما را تایید فرمودند.

استاندار سابق کردستان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ۳۰تا ۳٥ همت پروژه در سطح استان در مراحل پایانی قرار گرفته است کە با تزریق اعتبارات بسیار کم این پروژه‌ها تا قبل از پایان سال و تا دهە فجر آماده افتتاح خواهد بود.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403070100401
  • خبرنگار : 50294