معاون وزیر آموزش و پرورش:

۷۸۰۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید احداث شده است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از احداث بیش از ۷۸۰۰ کلاس درس در سراسر کشور برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

محمدمهدی کاظمی، امروز(اول مهر) در آیین بازگشایی مدارس استان کرمانشاه، با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۶ میلیون دانش آموز در سراسر کشور راهی کلاس‌های درس می‌شوند، افزود: ۱۱۰ هزار مدرسه با فعالیت یک میلیون معلم برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش‌هایی که برای فراهم شدن زیرساخت‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید صورت گرفته، اظهار کرد: بیش از ۷۸۰۰ کلاس درس جدید برای سال تحصیلی جدید احداث شده است.

کاظمی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحقق تمدن نوین اسلامی، افزود: آموزش و پرورش که تربیت نسل آینده و سرمایه‌های انسانی کشور را عهده‌دار است، بیشترین اثرگذاری را در تحقق تمدن نوین اسلامی دارد.

وی گفت: اگر به دنبال پیشرفت همه جانبه در همه عرصه‌ها هستیم، راه آن توجه به نظام آموزش و پرورش است و سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها نیز باید به کمک نظام تعلیم و تربیت کشور بیایند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش سپس از دانش آموزان خواست خود را در همه زمینه‌ها رشد دهند و افزود: همه جایگاه‌های آینده کشور از آن دانش آموزان امروز است و باید برای نقش آفرینی در حوزه‌های مختلف آماده باشند.

کاظمی  تاکید کرد: دانش آموزان باید از هم اکنون نقش خود را در پیشرفت و آینده کشور ترسیم کنند و برای نقش آفرینی بهتر در جایگاه‌های مهم و اثرگذار، بکوشند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دانش آموزان باید تحصیل، تذهیب و ورزش را در کنار هم دنبال کنند، زیرا یک دانش آموز برای اینکه بتواند خوب یاد بگیرد هم باید به لحاظ معنوی خود را تقویت کند و هم جسم و روان سالم داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش چند توصیه به دانش آموزان داشت و با تاکید بر لزوم انس با قرآن، گفت: توصیه دیگر توجه به نماز اول قت و خصوصا نماز جماعت است.

کاظمی همچنین از دانش آموزان و خصوصاً دانش آموزان دختر که هم آینده ساز هستند و هم تربیت نسل‌های آینده کشور را بر عهده دارند خواست  جسم و روح خود را سالم نگه دارند.

وی همچنین به دنیای امروزی که عصر اطلاعات و ارتباطات است اشاره کرد و از دانش آموزان خواست برای حضور در چنین دنیایی سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند تا بتوانند درست و نادرست را از یکدیگر تشخیص دهند.

وی در پایان پیام وزیر آموزش برای سال تحصیلی جدید را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070100353
  • خبرنگار : 50181