سرنوشت ۱۶۰ فلسطینی مفقود در غزه؛ بازداشت در زندان‌های رژیم صهیونیستی

منابع قانونی فلسطینی با افشای سرنوشت ۱۶۰ فلسطینی مفقود در نوار غزه، اعلام کردند آنها در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وبسایت فلسطینی «الجرمق» به نقل از منابع قانونی گزارش کرد ۱۶۰ اسیر فلسطینی در غزه که جزو مفقودی‌ها بودند، در زندان‌های «عوفر» و «النقب» تحت بازداشت هستند. این منابع این اطلاعات را از طریق ۶ بازداشتی در زندان عوفر به دست آورده‌اند.

نیروهای اشغالگر در جریان جنگ غزه، هزاران فلسطینی را بازداشت کردند، آنها را تحت سیاست ناپدید شدن اجباری قرار دادند و از دادن اطلاعات دقیق در مورد محل بازداشت، تعداد، نام و وضعیت سلامت آنها خودداری کردند.

بنا به شهادت بسیاری از زندانیان که اخیراً آزاد شده‌اند، تعدادی از اسیران نوار غزه به دلیل شرایط بد بازداشت توسط نیروهای اشغالگر به شهادت رسیده‌اند و حال بسیاری از آنها وخیم است.

پزشکان و سربازان صهیونیستی فصل جدیدی از تخلفات شدید علیه اسرای فلسطینی از نوار غزه را در داخل زندان بدنام «سدی تیمان» فاش کردند.

پزشکانی که در داخل زندان کار می‌کردند، می‌گویند زندانیان فلسطینی همیشه با دستبند و چشم بسته نگه داشته می‌شوند، از صحبت و حرکت منع می‌شوند و هر از گاهی به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

در ماه‌های اخیر، تعدادی از سربازان و اعضای کادر پزشکی که در زندان سدی تیمان خدمت می‌کردند، موافقت کردند با روزنامه عبری هاآرتص درباره دوره خدمت خود در این مرکز صحبت کنند، به شرطی که نام آنها ذکر نشود.

این روزنامه به نقل از یکی از سربازان وظیفه که در زندان سدی تیمان خدمت می‌کرد، نوشت: از زمانی که در زندان شروع به کار کردم، یکی از همکارانم به خود می‌بالید که او و یکی دیگر از افسران در حین شیفت نگهبانی، یکی از زندانیان را با چوب کتک زدند.

سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر فاش کردند که شهادت‌هایی در مورد زندانیان فلسطینی از نوار غزه - از جمله زنان و کودکان - دریافت کرده‌اند که در معرض شکنجه‌های شدید و رفتارهای تحقیرآمیز از جمله برهنگی و آزار جنسی یا تهدید به این اقدامات قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام 


 

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070100312
  • خبرنگار : 71592