استاندار در آئین بازگشایی مدارس مطرح کرد

مهم‌ترین الزام آموزش و پرورش، آرامش است

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تحقق اهداف آموزش و پرورش، مهم‌ترین الزام، آرامش است؛ اگر به هر دلیل آرامش حاکم بر فضا دچار التهاب شود، حتما دسترسی به دو هدف اساسی یعنی آموزش و پرورش مشکل خواهد شد، بنابراین همه‌ ما باید برای ایجاد فضای آموزشی و پرورشی آرام تلاش کنیم.

یعقوبعلی نظری امروز یک مهر ماه در آیین نواختن زنگ مهر و زنگ ایثار و شهادت آموزش‌وپرورش خراسان رضوی که در مدرسه شاهد خاندان قفلی برگزار شد، ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در فضای شهادت، مقاومت و دفاع مقدس هستیم، عطر این مکتب در کشور ما جاری است، لذا ضمن یاد از همه شهدای عزیز و گرانقدر آن حماسه را گرامی می‌داریم، مخصوصا شهدای دانش‌آموز که در مقطع بسیار مهم حضور میدانی و جهادی داشتند و امروز ما به آن حماسه افتخار می‌کنیم.

وی افزود: امروز سال جدید دانش‌آموزی و فعالیت علمی و پرورشی در کشور ما آغاز می‌شود، وظیفه دارم ضمن عرض تبریک، از همه تلاش‌ها، فعالیت‌ها و همت‌های همه دانش‌آموزان، اولیای محترم و همه فرهنگیان که تلاش کردند تا زمینه آغاز سال تحصیلی جدید را فراهم کنند، قدردانی کنم.

استاندار خراسان رضوی با بیان هدف اصلی آموزش پرورش گفت: هدف اصلی در آموزش و پرورش، همان پرورش و آموزش است، اما برای تحقق این دو هدف اساسی، مهم‌ترین الزام آرامش است. اگر به هر دلیل آرامش حاکم بر فضا دچار التهاب شود، حتما دسترسی به این دو هدف مشکل خواهد شد،

وی ادامه داد:برای ایجاد فضای آرام آموزشی، همه ما باید تلاش کنیم و نیاز به تلاش جمعی دارد. یعنی همه ما اعم از دانش‌آموزان، اولیا، معلمان، مسئولان و غیره موظف هستیم تا این الزام برای فرزندان و فعالیت آموزش و پرورش فراهم کنیم تا در مسیر تحقق این دو هدف گام بردارند.

نظری بیان کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد و نباید باشد که محیط آموزشی ما دچار نابسامانی و التهاب شود. بدیهی است که ما دشمنانی داریم، همان‌طور که در کلان نظام مقدس اسلامی و جوامع اسلامی و کشور ما، همیشه دنبال توطئه و ایجاد گرفتاری برای ما هستند، حتما اهدافی دنبال می‌کنند و بدیهی است که محیط آموزشی ما از اهداف جدی دشمنان ما است. هرجایی که ما رد پای دشمن را احساس کردیم، به هیچ عنوان حق اختلاف بین خود را نداریم و همه باید در خدمت مدارس و دانش‌آموزان باشیم و این نکته بسیار مهمی است.

وی اظهار کرد:  باید محیط آموزشی و مدارس را از عوامل خارجی ایمن‌سازی کنیم و حتما دانش‌آموزان ما با بصیرت اعتقادی و ولایی مقدم بر همه هستند. برای تحقق محیط آرام جهت تعلیم و تربیت، نقش مدیران فوق‌العاده است، مبادا با نگاه‌هایی که مربوط محیط آموزشی نیست، در محیط آموزشی ورود پیدا کنیم.

نظری گفت: امسال را با الزام قطعی و جامع به عنوان آرامش در فضای مدارس و تعلیم و تربیت آغاز خواهیم کرد و انشالله در این محیط و فضا مسئولان تلاش خواهند کرد به نحواحسن هم تعلیم و هم تربیت محقق شود تا پرورش و آموزش در کنار هم اتفاق افتد.

 استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: طبق پیگیری در آخرین جلسات، مشکل خاصی در آموزش پرورش نداشتیم اما بدیهی است که ۲ مشکل اساسی در استان وجود دارد، یک کمبود سرانه و فضای آموزشی و دیگری، کمبود معلم که مشکل کشوری است که امیدوارم مسئولان مربوطه تلاش کنند طی مدت یک الی ۲ سال مشکل رفع شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070100271
  • خبرنگار : 50663