برترین‌های مسابقه تحلیل داده معرفی شدند

رویداد مسابقه‌ای تحلیل داده و هوش مصنوعی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، نخستین دوره رویداد دانشجویی دیتاونچر با هدف حمایت از آموزش و علاقه‌مندان حوزه تحلیل داده و هوش مصنوعی، افزایش آگاهی در خصوص نقش و اهمیت تحلیل داده در حل مساله و توسعه‌ روابط دانشگاه و صنعت با تمرکز بر تحلیل داده، هوش مصنوعی و فناوری و در سه بخش مسابقه تحلیل داده و هوش مصنوعی، وبینارها و شبکه‌سازی، به همت تیمی متشکل از نمایندگان دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید بهشتی، امیرکبیر، شیراز و با حمایت دانشگاه خاتم در محل دانشگاه خاتم در تهران برگزار شد.

تیم‌های برتر بخش مسابقه تحلیل داده و هوش مصنوعی این رویداد به شرح زیر معرفی شدند و با اهدای جوایزی از آنها تجلیل شد:

«امیررضا مقدم‌پور و فرید کلاهی صدیق‌وند»، «علی فضائلی» و «سعید رحمانی و حسین معتمدنیا».

در این رویداد دکتر احسان اخترکاوان، مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه خاتم و مسئول مرکز نوآوری و فناوری این دانشگاه با بیان اینکه از ۳ سال پیش برنامه توسعه بلندمدت در دانشگاه با هدف فعال‌تر شدن برخی از بخش‌های این دانشگاه طراحی شد که یکی از این برنامه‌ها نیز ایجاد مرکزی با عنوان مرکز نوآوری و فناوری بود و افزود: پس از راه‌اندازی این مرکز، ما طرحی را با هدف مشخص کردن مسیر رشد ایده‌های نوآورانه ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه این طرح شامل چندین مرحله است، اظهار کرد: مرحله نخست سطح نوآوری دانشجویی است که در این مرحله، ارزش خدماتی که برای به بار نشاندن ایده‌های نوآورانه دانشجویان هزینه می‌کنیم، ۵۰ میلیون تومان تعیین شد و در مرحله دوم که به سطح نوآوری پیش بذری نامگذاری شد، دانشجویانی که می‌خواهند ایده‌هایشان را پیاده‌سازی کنند، مشمول ۷۵ میلیون تومان کمک نقدی می‌شوند. در مرحله سوم سطح نوآوری بذری نامگذاری شده که مرحله اثبات عملکرد در سطح مدل ریاضیاتی و یا انجام آزمایش‌های اولیه طرح‌ها بود، در طول ۴ ماه به میزان ۲۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۲۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی به طراحان ایده‌ها ارائه می‌شود. در مرحله چهارم که سطح پیش رشد است و می‌تواند ۶ ماه به طول بینجامد، ما می‌توانیم ۴۰۰ میلیون تومان به طرح‌ها کمک کنیم و کما اینکه همین الان ۲ تیم در این سطح فعال هستند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه خاتم، اخترکاوان، مرحله پنجم این حمایت‌ها را سطح نوآوری رشد دانست و ادامه داد: این مرحله، مرحله ارائه برنامه تجاری‌سازی محصول و یا خدمت نوآورانه است که در این مرحله نیز هر تیم تا ۸۰۰ میلیون تومان مشمول کمک نقدی می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403070100263
  • خبرنگار : 30057