هشدار وزارت بهداشت غزه نسبت از کار افتادن ژنراتورهای برق در مراکز درمانی

وزارت بهداشت غزه نسبت به توقف جریان مولدهای برق طی ۱۰ روز آینده در تمامی مراکز درمانی این باریکه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، با توجه به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بسته شدن تمامی گذرگاه‌های غزه و تداوم هدف قرار دادن بخش بهداشت و درمان در غزه، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: ما نسبت به توقف ژنراتورهای برق در کلیه مراکز بهداشتی طی ۱۰ روز آینده به دلیل نبود روغن، فیلتر و قطعات یدکی ژنراتورها هشدار می‌دهیم که این مسأله جان بیماران را با خطر بزرگی مواجه می‌کند.

براساس نوشته روزنامه الاخبار، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: از تمامی موسسات ذی‌ربط و نهادهای بین‌المللی و انسانی می‌خواهیم برای ورود تجهیزات لازم در زمینه مولدهای برق از جمله روغن، فیلتر و قطعات یدکی ژنراتورها فورا وارد عمل شوند.

پیشتر مدیریت بیمارستان «شهداء الاقصی» در دیرالبلح اعلام کرد که تعطیلی این بیمارستان خطر بروز یک فاجعه انسانی واقعی در استان مرکزی را که در حال حاضر بیش از یک میلیون انسان در آن زندگی می‌کنند، به دنبال دارد.

پیشتر ماجد ابو رمضان، وزیر بهداشت فلسطین از شهادت نزدیک به هزار تن و همچنین بازداشت صد تن دیگر از اعضای کادر درمان از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون خبر داد.

وزیر بهداشت فلسطین از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی در زمینه بشردوستانه و بهداشت و درمان خواست مقامات رژیم صهیونیستی را برای توقف فوری حملات خود، گشایش گذرگاه‌ها برای ورود انواع کمک‌های درمانی و اجازه خروج صدها تن از بیماران و مجروحان در شرایط سلامتی وخیم به‌منظور معالجه و درمان تحت فشار قرار دهند.

از آغاز جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ارتش رژیم صهیونیستی عامدانه بیمارستان‌های غزه و مراکز درمانی را در غزه هدف قرار داده و بسیاری از آنها را از چرخه خدمات‌رسانی خارج کرده است و این امر باعث به خطر انداختن جان پزشکان، کارکنان بخش بهداشت و درمان، بیماران و مجروحان شده است.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070100246
  • خبرنگار : 71588