این ساختمان شبیه DNA است!

برج مسکونی پرپیچ و خمی به شکل مارپیچ دوگانه دی‌ان‌ای در تایپه، تایوان قرار دارد. قابلیت‌های پایداری چشمگیر و هزاران گیاه و درخت در اطراف آن به ایجاد تجربه‌ای دلپذیر برای ساکنان و در عین حال نشاط بخشیدن به منطقه اطراف کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، ساختمان تائو ژو یین یوان(Tao Zhu Yin Yuan) با نام مستعار برج باغ آگورا تا ارتفاع ۹۳.۲ متری بالا می‌رود و از ۲۱ طبقه بالای زمین تشکیل شده است. از این تعداد، ۲۰ طبقه با بالا آمدن ساختمان ۴.۵ درجه در هر طبقه می‌پیچد، به طوری که ۹۰ درجه از پایین به بالا پیچ می‌خورد. این ساختمان در واقع یک هدف عملی دارد و کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر آپارتمان از نور روز برخوردار می‌شود.

به نقل از نیواطلس، فضای داخلی آپارتمان‌ها در تصویر دیده نمی‌شود، اما هر واحد از سه طرف با پنجره‌های بلند احاطه شده است که گردش هوای طبیعی را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، طراحی غیرمعمول برج، انعطاف‌پذیری را برای ساکنین بهبود می‌بخشد و باعث ایجاد فضاهای بدون ستون در طبقات با اعداد فرد می‌شود. در طبقات زوج، فقط لبه‌های ساختمان دارای ستون‌های قابل مشاهده است.

این برج به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر زلزله و سیل مقاوم باشد و همچنین از مجموعه‌ای از پدهای عایق لرزه تشکیل شده است که به جلوگیری از لرزش ساختمان کمک می‌کند و علاوه بر آن دارای موانع سیل است و پنجره‌های آن برای مقاومت در برابر بادهای بسیار شدید آزمایش شده است.

تائو ژو یین یوان از سال ۲۰۲۱ از نظر ساختاری کامل شده است، اما به تازگی گواهینامه استاندارد ساختمان سبز خود را دریافت کرده است که پایداری آن را ثابت می‌کند.

تقریباً ۲۳ هزار درخت، درختچه و گیاه در سراسر این پروژه نصب شده است که شامل مناطق باغی، بالکن‌ها و تراس‌ها می‌شود که در کنار ایجاد فضایی دلپذیر، تمام آن فضای سبز سالانه ۱۳۰ تُن دی اکسید کربن را جذب می‌کند.

یک سیستم جمع آوری آب باران به آبیاری آن کمک می‌کند و استفاده از آب را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مصرف برق آن با صفحات خورشیدی کاهش می‌یابد که انتظار می‌رود سالانه حدود ۴۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید کنند که برای ۱۰ خانوار کافی است. همچنین دارای شش توربین بادی است که سالانه ۱۴۰۰ کیلووات ساعت برق اضافی تولید می‌کنند که برای تامین انرژی تاسیسات عمومی ساختمان استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403070100229
  • خبرنگار : 71654