به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب آشنایی با تلسکوپ‌های نوری منتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «آشنایی با تلسکوپ‌های نوری» را با رویکردی به حوزه علوم پایه و به ویژه تلسکوپ‌ها،نجوم و اخترفیزیک منتشر کرد.

کتاب«آشنایی با تلسکوپ‌های نوری» توسط دکتر «سالار عباسوند» دانشجوی دکتری رشته نجوم و اخترفیزیک، موسس انجمن نجوم اردبیل و استاد مشاور انجمن نجوم دانشگاه محقق اردبیلی، «مهسا بنی‌نصیر» و «محمدامین سرمستی» به رشته تالیف درآمده و دکتر «یوسف کمالی» عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه محقق اردبیلی ویراستار علمی آن را انجام داده است.

آشنایی با تلسکوپ‌های نوری یک کتاب کاملاً علمی در حوزه رشته نجوم و اخترفیزیک می‌باشد و به عنوان یک منبع کامل و مهم برای کسانی که دارای تلسکوپ هستند، محسوب می شود. یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که از تاریخچه ساخت تلسکوپ شروع شده و تا نحوه تنظیمات تلسکوپ ادامه می‌یابد و برای اولین بار، طبقه‌بندی تلسکوپ‌های نوری با جزئیات کامل به همراه شکل توضیح و همچنین مزایا و معایب تلسکوپ‌ها و تجهیزات جانبی تمامی تلسکوپ‌ها شرح داده شده و یکی از امتیازات مهم آن، جامع‌بودن در تمامی بخش‌های تلسکوپ می‌باشد که نسبت به کتاب‌های دیگر آن را متمایز کرده است.

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل، این کتاب با حمایت مادی و معنوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی و انجمن علمی دانشجویی نجوم دانشگاه محقق اردبیلی منتشر شده است.

کتاب «آشنایی با تلسکوپ‌های اپتیکی»، ۲۱۲ صفحه‌ای، در ۷ فصل گردآوری شده است و به قیمت ۱۸۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403070100211
  • خبرنگار :