مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون:

۴ مدرسه جدید در تیران افتتاح می‌شود

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: چهار مدرسه جدید هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی در این شهرستان افتتاح و پذیرای دانش آموزان خواهد بود.

حسین صائبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ۱۴ هزار دانش‌آموز در تیران و کرون هم‌زمان با آ‎‎غاز سال تحصیلی راهی مدرسه می‌شوند، اظهار کرد: ساختمان چهار مدرسه جدید در آستانه سال تحصیلی جدید تکمیل و تجهیز شده که به مجموع مدارس این شهرستان افزوده خواهد شد.

وی افزود: این مدارس در چهار روستای بودان، دره بید، حسن‌آباد ابریزه و رحمت‌آباد با کمک خیران ساخته شده و توسط اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان تجهیز شده است.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: دانش آموزان روستاهای حسن‌آباد ابریزه، دره بید و بودان در یک فضای آموزشی دیگری سال‌های گذشته تحصیل می‌کردند که فضای آن نیاز به توسعه و بهسازی داشت و این دو آموزشگاه ساخته و تجهیز شدند و محیط قبلی نیز در صورت نیاز استفاده می‌شود.

صائبی اضافه کرد: در روستای رحمت‌آباد نیز مدرسه‌ای وجود نداشت و دانش آموزان آن به روستای دیگر برای تحصیل عزیمت می‌کردند، ولی در حال حاضر مشکل رفت‌وآمد نخواهند داشت.

وی به بهسازی، شاداب سازی و به روز رسانی امکانات آموزشی مدارس تیران و کرون اشاره کرد و گفت: ۳۰ میلیارد ریال در آستانه سال تحصیلی جدید در بیش از ۵۰ مدرسه این شهرستان برای بهسازی و شاداب سازی هزینه شده که بخشی از آن بر اساس کمک‌های دولتی بوده و مابقی با کمک خانواده دانش آموزان و خیرین تأمین شده است.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون، خاطرنشان کرد: توزیع کتب درسی از انبار مرکزی شهرستان در بین مدارس انجام شده و اصلاحات آن نیز در حال انجام است تا دانش‌آموزی بدون کتاب نباشد.

صائبی با بیان اینکه طی دو سال اخیر جذب معلم در این شهرستان انجام و بخشی از کمبود جبران شده، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید ۱۱۰ معلم جدید استخدام و ۱۴ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان به مجموع کادر آموزشی تیران و کرون افزوده شده و از معلمان خرید خدمات نیز برای جبران کمبود نیروی انسانی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ معلم این منطقه بازنشسته شدند، افزود: ۳۰ معلم دارای شرایط بازنشستگی همچنان به فعالیت خود با آموزش و پرورش ادامه دادند تا بخشی از کمبود نیاز جبران شود.

به گزارش ایسنا، ۱۴ هزار دانش‌آموز در ۱۲۰ آموزشگاه این شهرستان مشغول به تحصیل خواهند شد که در انجام فرآیند آموزشی حدود هزار نفر نیروی انسانی معلم همکاری دارند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070100203
  • خبرنگار : 50605