سی.ان.ان: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین را به تاخیر می‌اندازد

سی.ان.ان از قول دو مقام آمریکایی مطلع گزارش کرد، کمبود انبارهای تسلیحاتی، احتمالا آمریکا را مجبور می‌کند تا انتقال کمک‌های نظامی که به اوکراین قولشان را داده بود، به تاخیر بیندازد.

به گزارش ایسنا، این گزارش درحالی منتشر شد که کی‌یف از حامیان غربی خود برای تسریع در ارسال تسلیحات و برداشتن یکسری محدودیت‌ها در استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق خاک روسیه درخواست کرده است.

به گفته پنتاگون، ۵.۹ میلیارد دلار در مکانیسم ویژه کمک نظامی آمریکا به اوکراین با هدف پیگیری سریع کمک به کی‌یف باقی مانده است.

شبکه خبری سی.ان.ان همچنین گزارش کرد، بسته‌های کمکی آمریکا به دلیل کاهش ذخایر تسلیحات این کشور کوچکتر شده است.

از آنجا که مجلس نمایندگان آمریکا نتوانست در روز چهارشنبه این کمک به اوکراین تمدید کند، این مکانیسم ظرف ۲ هفته منقضی می‌شود.

کاخ سفید شاید مجبور شود تا رویکرد خود را تغییری دهد و بسته‌های بزرگ کمک نظامی به اوکراین را اعلام کند که ارسال آنها چندین ماه به طول می‌انجامد.

سی.ان.ان همچنین از قول یکی از مقام‌های ارشد کاخ سفید گزارش کرد، واشنگتن بر این باور است که کی‌یف به دست کم نیم میلیارد دلار کمک نظامی در ماه و در طول سال مالی ۲۰۲۵ نیاز دارد.

اخیرا نیز وال استریت ژورنال گزارش کرده بود که مقام‌های غربی به کی‌یف هشدار دادند که «پیروزی کامل اوکراین» به منابع عظیمی نیاز دارد که نه آمریکا و نه اروپا نمی‌توانند آن را فراهم کنند.

در این میان، انتظار می‌رود ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین «طرح پیروزی» خود را در جریان سفر به آمریکا به جو بایدن رئیس جمهور این کشور بدهد.

وی گفته که موفقیت این طرح به صورت مستقیم به تایید و حمایت آمریکا بستگی دارد.

فرماندهان اوکراینی و سیاستمداران این کشور بارها تاخیر در ارسال تسلیحات را علت اصلی شکست‌ها و ناکامی در مواجهه با روسیه دانسته‌اند.

مسکو هشدار داده که هیچ مقداری از کمک‌های غربی نمی‌تواند جلوی سربازان روس را در دستیابی به اهدافشان یا تغییر در نتیجه نهایی این درگیری بگیرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070100193
  • خبرنگار : 71129