زنگ مهر و مقاومت در بیش از ۶۰۰۰ مدرسه استان کرمان به صدا درآمد

صبح امروز اول مهرماه با نواخته شدن زنگ مهر در بیش از ۶۰۰۰ مدرسه در سراسر استان کرمان، ۷۵۰ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را آغاز کردند. 

مراسم بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مقامات‌ ارشد استان از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون سیاسی استاندار کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش، دادستان، فرماندار و شهردار کرمان به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شاهد ناحیه یک کرمان برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین از کتاب «راز صبح»، زندگینامه مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان کرمان (حاج شیخ علی ایرانمنش) رونمایی شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت: معلمان، کادر آموزش و پرورش و دانش‌آموزان سه رکن‌ اصلی هستند که وظیفه مضاعفی در عرصه تعلیم‌ و تربیت دارند. 

وی افزود: تعلیم و تربیت زمانی موثرتر است که علم و آگاهی خودمان از اطراف را هم افزایش دهیم و برای توسعه و پیشرفت علم و آگاهی، مردانه بایستیم و مقاومت کنیم. 

امام جمعه کرمان به جنایات رژیم‌ صهیونیستی در غزه و شهادت صدها کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: ان‌شاء‌الله به زودی شاهد پیروزی نهایی جریان مقاومت و غزه باشیم و این زخم جهان اسلام بهبود یابد. 

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموزان به کلیدواژه «تمدن نوین اسلامی» از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموز، معلم و خانواده، سه رکن مدرسه تراز انقلاب اسلامی هستند. 

رحمان جلالی، ادامه داد: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانش‌آموز باید کنشگر و فعال باشد، دانش‌آموزی که بتواند محور مقاومت قرار گیرد. 

وی با معرفی دو کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» و «باران گرفته است،» خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: کسی می‌تواند فرمانده محور مقاومت باشد که نگاه مقاومت را در دوران کودکی و نوجوانی تجربه کرده است. 

جلالی به اهمیت پیوند خانه، مدرسه و مسجد از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: مدل تربیتی که رهبری بر آن اشاره دارند، تربیت حماسی است. 

همچنین رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم عنوان کرد: سعی‌ ما بر این بوده که در آغاز سال تحصیلی هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد و تامین معلم از مناطق مختلف انجام شده است. 

وی افزود: ۶۹ مدرسه تازه تأسیس امسال به حوزه آموزش و پرورش استان کرمان اضافه شده است. 

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070100171
  • خبرنگار : 50187