سند مالکیت تالاب صالحیه به نام محیط زیست شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: با ثبت سند تالاب صالحیه به نام محیط زیست، اقدامات حفاظتی برای این اراضی پیگیری شد.

به گزارش ایسنا، مجید درگی روز یکشنبه یکم مهرماه گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی این اداره کل، دستور شورای حفظ حقوق بیت المال و همکاری دستگاه‌های ذیربط، اسناد مساحت ۱۶هزار هکتاری اراضی تالاب صالحیه به نام سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده دولت صادر شد.

 درگی افزود: پروژه حفاظت، قرق، احیا و مدیریت چرا در تالاب صالحیه در حال اجرا است. این طرح به منظور جلوگیری از ورود دام غیرمجاز، جلوگیری از تخریب و تصرفات در این منطقه انجام می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به تدوین برنامه یکپارچه اجرایی عملیاتی  تالاب صالحیه اعلام کرد: منظور از این طرح آسیب‌شناسی و یافتن راه‌حل‌های برون رفت از چالش‌های محدوده تالاب صالحیه است. با ارائه این طرح برنامه و تکالیف دستگاه‌های دولتی و نحوه مشارکت مردمی در حفظ و احیا تالاب صالحیه به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: در حال حاضر کانون ریزگردهای محلی در استان در همین بخش واقع شده که بر همین اساس مطالعات بیان زدایی، مدیریت زهکش موجود در منطقه، تعیین حقابه تالاب از رودخانه‌های بالادست و سایر برنامه‌ها را به اجرا در می‌آوریم.

درگی در پایان گفت: قرق فعلی منطقه با مشارکت مردم  منطقه به عنوان مجری پروژه و محیط بانان شهرستان نظرآباد در حال انجام است و ثبات اولیه را در این ناحیه ایجاد می کند تا پس از به سرانجام رساندن مطالعات وارد مرحله اجرایی بشویم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403070100149
  • خبرنگار : 50022

برچسب‌ها