مدیرکل ورزش و جوانان البرز عنوان کرد:

۱۱ میلیارد تومان اعتبار ورزشی البرز در حال برگشت خوردن است نه ۴۰ میلیارد

مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان البرز مبنی بر عدم جذب ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات ورزشی استان و برگشت خوردن این اعتبارات، گفت: این عدد درست نیست. در حال حاضر مبلغ ۱۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال بازگشت است که برای جذب آن رایزنی کرده‌ایم.

بهزاد فروغی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته اعتبار ورزشی البرز از ۲۷ میلیارد تومان به ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت که بیش از ۹۰ درصد این اعتبار جذب پروژه‌های ورزشی استان شد.

مدیرکل ورزش و جوانان البرز با اشاره به خبر بازگشت ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی ورزش استان به خزانه‌داری کل کشور  تصریح کرد: این عدد درست نیست. این اداره کل در سال مالی گذشته بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای پروژه‌های ورزشی استان صرف کرده است و بر اساس آخرین آمار ذیحسابی این اداره کل در حال حاضر مبلغ ۱۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تملک دارایی در حال بازگشت به خزانه داری کل کشور است.

مدیر کل ورزش و جوانان البرز  در پاسخ به اینکه چرا ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جذب اعتبارات این اداره کل نشد ادامه داد: به دلیل پیش بینی غلط هزینه کرد از طرف دفتر فنی و مهندسی وقت اداره کل امکان جذب این اعتبار وجود نداشت؛ از طرفی ما از صدور صورت وضعیت‌های صوری جهت حفظ بیت المال جلوگیری کردیم.

فروغی گفت: این موضوع طی نامه‌ای به رئیس مجمع نمایندگان استان آقای دکتر علی شیرین زاد  اطلاع داده شده که از دیوان محاسبات کل کشور زمان برای جذب این اعتبار داده شود تا این اعتبارات صرف بودجه‌های عمرانی ورزش استان البرز شود.

وی عنوان کرد: پس از برگشت به خزانه و اخذ تأییدیه درآمد برگشتی و تایید صورت‌ها در سامانه صورت‌های مالی سناما، اقدام به درخواست برگشت اعتبار از خزانه داری کل کشور خواهد شد که به سر جمع اعتبارات ورزش استان برگشت اتفاق بیافتد.

فروغی ادامه داد: با توجه به درخواست‌ها و مکاتبات مکرر، اولین نامه در اردیبهشت ماه سال جاری و سایر ادارات کل استان‌ها به وزارت ورزش مبنی بر جابجایی اعتبار و تخصیص پروژه‌های ملی که امکان تامین زمین بدون معارض حقوقی برای آنها میسر نبود، مجوز دیر هنگام این جابجایی در تاریخ ۱۵شهریور ماه ۱۴۰۳ از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شد که امکان جذب صد درصدی تخصیص از سوی این اداره کل را گرفت.

وی در پایان گفت: امیدوارم با حمایت  مسئولین استان و خزانه‌داری کل کشور شاهد بازگشت این اعتبار به ورزش استان باشیم تا بتوانیم این مبلغ را صرف پروژه های عمرانی استان کنیم.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته علی حدادی نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ گفته بود که « با توجه به اتمام سال مالی چرا در بخش ورزش و جوانان استان البرز ۴۰۰ میلیارد اعتبار برگشت‌خورده و جذب ورزش البرز نشده است.»

حدادی با اشاره به اهمیت ویژه ورزش در جامعه و کاستی‌های سرانه‌های ورزشی در استان البرز از عدم جذب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبارات ورزشی در استان البرز به‌شدت انتقاد کرده بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403070100093
  • خبرنگار : 50482