رئیس دانشگاه پیام نور لرستان:

آموزش‌های مهارت‌محور دریچه ورود دانش‌آموختگان به بازار کسب و کار است

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: یک مرکز آموزش‌های مهارت محور اشتغال‌آفرین هم داریم که خیلی از دانش آموختگان در آنجا آموزش‌های مهارتی را کسب و وارد بازار کار می‌شوند.

عزت سپهوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان یک سبک متفاوت از دانشگاه‌های به روز دنیاست که در لرستان با برش استانی، به عنوان آخرین دانشگاه پیام نور کشور در سال ۸۵ -۸۶ راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: نسبت به سایر استان‌ها خیلی از زیرساخت‌ها در این دانشگاه فراهم نشده بود اما در دولت سیزدهم با یک استراتژی، خروج از انفعالی بخشی از عقب ماندگی‌های تاریخی این دانشگاه جبران شد.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان بیان کرد: اکنون حدود ۱۱ هزار دانشجو در ۷۲ رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند و ۱۰۵ عضو هیئت علمی داریم.

سپهوند ادامه داد: همزمان با اینکه آمایش درون ساختاری هوشمند را انجام می‌دهیم به دنبال توسعه عدالت آموزش عالی در اقصی نقاط استان با هدف تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و زیرساخت توسعه متوازن هستیم.

وی در خصوص دانشگاه نسل سوم و ارتباط پیام نور با حوزه کسب و کار، از استراتژی خروج از انفعال را با سه گام ابقا، ادغام و ارتقا شروع کردیم، گفت: همچنین  در حوزه حکمرانی علمی در استان نیز ورود پیدا کردیم، همچنین در حوزه حکمرانی رسانه‌ای میز مشترک کرسی جهاد تبیین صدا و سیما و دانشگاه‌های استان به دانشگاه پیام نور اختصاص یافته است و در این حوزه نیز فعالیت داریم.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان بیان کرد: در ۱۲ شهرستان استان ۹ واحد پیام نور فعالیت دارند و نسبت به استان‌های دیگر یک دانشگاه آمایش شده هستیم.

سپهوند یادآور شد: یک مرکز آموزش‌های مهارت محور اشتغال آفرین هم داریم که خیلی از دانش آموختگان در آنجا آموزش‌های مهارتی را کسب و وارد بازار کار می‌شوند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070100058
  • خبرنگار : 50177