مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی بروجرد ممنوع است

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهر ممنوع است.

جواد گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۷۴/۰۳/۳۱ و اصلاحیه بعدی مصوب ۱۳۸۵/۰۸/۰۱ تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها جز در موارد ضروری ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و بر اساس ماده ۳ (اصلاحی) این قانون کلیه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون در سطح شهر و روستا بویژه در حوزه روستای قلعه حاتم که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱) ماده (۱) این قانون اقدام به تغییر کاربری کنند علاوه بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی مربوطه به قیمت روز محکوم شده و در صورت تکرار جرم، به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: بر اساس قانون فوق الذکر لازم است که همشهریان قبل از هرگونه خرید و فروش اراضی زراعی و باغ ها نسبت به اخذ استعلام از اداره جهادکشاورزی و سایر ادارات ذیربط اقدام کنند.

گودرزی تصریح کرد: هیچ تعاون مسکنی مجاز به تهیه زمین خلاف قانون و مقررات موجود برای اعضای تعاونی خود نبوده و می‌بایست قبل از هرگونه اقدام هماهنگی‌های لازم را با اداره راه و شهرسازی شهرستان انجام دهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070100041
  • خبرنگار : 50175