توسط معاون رییس جمهور در امور زنان

زنگ آغاز سال تحصیلی نواخته شد/ تحصیل ۱۶.۵ میلیون دانش آموز در کشور

زنگ سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ همزمان با سراسر کشور، توسط معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در یکی از دبیرستانهای تهران نواخته شد.

به گزارش ایسنا، زهرا بهروزآذر صبح امروز با حضور در دبیرستان دخترانه باهنر تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت.

در سال تحصیلی جدید ۱۶.۵ میلیون دانش آموز  در حدود ۵۶۰ هزار کلاس درس حاضر خواهند شد.

بهروز آذر در این مراسم با بیان اینکه جایی که شما نشسته‌اید سه سال بودم؛ منم مثل شما روی سکوهای آبخوری نشسته‌ام  و در سالن ورزش این مدرسه بازی کرده‌ام و در آزمایشگاه‌های اینجا به درس‌های زیست، شیمی و فیزیک علاقه‌مند شدم و امروزم را ساختم.

وی با بیان اینکه دوست داشتم در اولین باری که قرار است به عنوان معاون رئیس جمهور زنگ اول مدرسه را به صدا در بیاورند کنار کسانی باشم که تجربه‌های مشترک و خاطرات مشترک با همدیگر داشته‌ایم افزود: به کسانی که مانند من در همین مدرسه درس می‌خوانند می‌گویم شما افرادی هستید که قرار است آینده ایران را بسازید، شما هستید که ایران زیبا، ایرانی که در آن همه انسان‌ها فارغ از زبان، فارغ از نژاد و فارغ از هر نوع محدودیتی بتوانند در شرایطی برابر با همدیگر زیست مسالمت آمیز داشته باشند، به تصویر می‌کشید.

معاون زنان رئیس جمهور با بیان اینکه می‌خواستم کنار شما باشم تا بگویم قدر روزها را بدانید زیرا این روزهایی که سپری می‌کنید هیچ وقت تکرار نمی‌شود ادامه داد: قدر لحظه لحظه دوستی‌های را که اینجا با همدیگر می‌سازید بدانید و بدانید که این مهمترین سرمایه‌ای است که بعدها از آن استفاده می‌کنید.

وی با بیان اینکه امروز شما اینجا هستید برای آموختن علم و دانش و ساختن روابط دوستی گفت: مهارت کار تیمی را یاد بگیرید، مهارت حل مسئله را یاد بگیرید، یاد بگیرید که چطور به مسائل از زوایای مختلف نگاه کنید و بدون قضاوت بتوانید بهترین راه حل را پیدا بکنید، بتوانید با همدیگر گفتگو کنید و بر روی حل یک مسئله به وفاق برسید.

وی اظهار کرد: ممنونم که صبح زودتر از برنامه معمول اینجا آمدید تا کنار همدیگر یک شروع زیبایی داشته باشیم، از آغاز ماه مهر که فقط ماه علم آموزی و شروع زندگی تحصیلی نیست بلکه شروع یک امید جدید برای زندگی خود و برای همه ایرانیانی است که چشمشان به شماست و ایمان دارند که شما قراره است ایران را بسازید.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403070100038
  • خبرنگار : 71955