صنعا از خودداری قاهره از مشارکت در ترتیبات امنیتی دریای سرخ استقبال کرد

یمن از موضع مصر در مخالفت با مداخله کشورهایی که مرزی با دریای سرخ ندارند، در بحران یمن و ترتیبات امنیتی آن استقبال و تاکید کرد که تنش در دریای سرخ ناشی از استکبار آمریکا است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آنچه «بدر عبدالعاطی»، وزیر امور خارجه مصر در جریان سفر خود به آمریکا تاکید کرد روز شنبه وزارت امور خارجه دولت صنعا از خودداری مصر از مشارکت در ترتیبات امنیتی مرتبط با دریای سرخ توسط کشورهایی که همسایه دریای سرخ نیستند و مرزی با آن ندارند، استقبال کرد.

طبق گزارش المیادین، دولت صنعا گفت: امتناع قاهره از مشارکت دادن کشورهایی که با دریای سرخ هم مرز نیستند در ترتیبات امنیتی (ویژه آن) نشان دهنده دیدگاه استراتژیک رهبری سیاسی مصر در برخورد با موضوع کشتیرانی در دریای سرخ و امنیت ملی آن است.

«وحید الشامی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت صنعا نیز تاکید کرد که یمن مشتاق حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ و اهمیت همکاری کشورهای ساحلی در این پرونده مهم است که امنیت دریای سرخ و حقوق کشورهای ساحلی را در زمینه اقتصادی به دور از هرگونه دخالت خارجی تامین می‌کند.

الشامی خاطرنشان کرد: تشدید تنش در دریای سرخ ناشی از استکبار آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی و جانبداری مطلق آنها به نفع دشمن صهیونیستی علیرغم جنایات نسل کشی است که علیه مردم غزه انجام می‌دهد. طرد این کشورها توسط معادله عادلانه صنعا، یعنی توقف جنگ و اجازه ورود غذا و دارو به نوار غزه از طریق هدف قرار دادن کشتی‌های باری است که به سمت اراضی اشغالی می‌روند.

الشامی از کشورهای حاشیه دریای سرخ به دلیل امتناع آنها از مشارکت در تجاوزات تهاجمی آمریکا به یمن و درک آنها از دلایل تصمیم یمن قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070100029
  • خبرنگار : 71145