بازدید سفیر ایران در عراق از مرکز تاریخ‌نگاری نجف

همزمان با میلاد حضرت محمد(ص)، محمدکاظم آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، در سفری به نجف اشرف، به‌صورت جداگانه با تولیت آستان مقدس علوی و مدیر مرکز تاریخ‌نگاری نجف دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، محمدکاظم آل‌صادق طی ملاقات با سید عیسی الخرسان، تولیت آستان مقدس علوی، با قدردانی از مهمان‌نوازی گرم مردم و نهادهای عراق از زائران اربعین، به سفر رئیس‌جمهور به نجف اشاره کرد و سطح استقبال از وی توسط عتبه علوی را ستود.

در ادامه این سفر، سفیر جمهوری اسلامی ایران از مرکز تاریخ‌نگاری نجف بازدید به عمل آورد و با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کلباسی، مدیر این موسسه مردم‌نهاد دیدار کرد.

در جریان این جلسه، سفیر کشورمان و مدیر موسسه تاریخ‌نگاری نجف، پیرامون سیر تاریخی مبارزه نجف و حوزه علمیه آن با طاغوت‌های زمان و به‌طور خاص رژیم صهیونیستی، بحث و تبادل‌نظر کردند.

آل‌صادق ضمن بیان سوابقی از مبارزات علمای نجف علیه رژیم‌های سرکوبگر، بر مسئولیت کنونی این کانون اندیشه‌ورزی جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

در پایان، حجت‌الاسلام و المسلمین کلباسی، شماری از کتاب‌های منتشرشده توسط مرکز تاریخ‌نگاری نجف را به سفیر کشورمان اهدا کرد.
انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403063120121
  • خبرنگار : 71038