واشنگتن: شرایط برای ارائه پیشنهاد آتش‌بسِ مورد قبول اسرائیل و حماس وجود ندارد

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت وضعیت برای ارائه پیشنهاد توافق آتش‌بس که مورد قبول رژیم صهیونیستی و حماس باشد، مهیا نیست.

به گزارش ایسنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه گفت واشنگتن در کنار دیگر میانجیگران قطر و مصر به تلاش برای دستیابی به توافق آتش‌بس غزه ادامه می‌دهد اما هنوز این تلاش‌ها به مرحله ارائه پیشنهاد جدید آتش‌بس نرسیده است.

این مقام آمریکایی گفت ممکن است در روزهای آینده شرایط تغییر کند و میانجیگران بتوانند پیشنهادی ارائه کنند که حماس و رژیم صهیونیستی آن را بپذیرند اما «در حال حاضر، شرایط برای ارائه پیشنهادی که طرفین درگیر آن را بپذیرند، وجود ندارد».

او با بیان اینکه آمریکا خواهان برقراری آرامش در مرزهای شمال فلسطین اشغالی و یک راه حل پایدار است، مدعی شد با صهیونیست‌ها، نحوه پیدا کردن راهی برای برقراری آرامش با حزب‌الله لبنان و بازگشت ساکنان شمال به منازل خود را بررسی کرده است.

سالیوان افزود: راه روشنی برای دستیابی به توقف اقدامات خصمانه میان اسرائیل و حزب‌الله وجود دارد، هرچند که خطر تشدید واقعی است. او مدعی شد راهی که دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز پنجشنبه خود مطرح کرد، جبهه شمال را گشود.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد هنوز مرحله جنگ گسترده‌تر میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی شروع نشده است اما «خطر تشدید تنش در خاورمیانه واقعی است».

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403063120070
  • خبرنگار : 71592