از تبدیل پنجره به آنتن تا آینه کاری کف جنگل!

دنیای علم و فناوری در روزی که سپری شد، حاوی اخبار گوناگونی بود که در این بسته خبری به طور خلاصه به مرور آنها می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، امروز شنبه آخرین روز تابستان سال ۱۴۰۳ علم و فناوری در ایران و جهان حامل اخبار مختلفی بود که در این بسته خبری به طور خلاصه آنها را از نظر می‌گذرانیم.

از تبدیل پنجره به آنتن 5G و آینه کاری کف جنگل برای رشد گیاهانی که در سایه قرار گرفته‌اند تا ارتقاء امنیت جوشکاران با طراحی یک ساعت مچی هوشمند و برگزاری رویداد اقتصاد دیجیتال در پارک دانشگاه تهران، همگی از جمله اخبار مهم امروز بودند.

گفتنی است که شما مخاطبان گرامی می‌توانید با کلیک بر روی هر یک از تیترها که به رنگ آبی درآمده‌اند، به محتوای خبر مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

غلبه بر ایدز تنها با دو دوز واکسن

محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) روش واکسیناسیون جدیدی را توصیه می‌کنند که می‌تواند HIV را تنها با دو واکسن از بین ببرد. اولین دوز سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و به آن کمک می‌کند تا یک هفته بعد پاسخ قوی‌تری به دوز دوم ایجاد کند.

ژاپنی‌ها پنجره‌ها را به آنتن 5G تبدیل کردند!

اولین آنتن جهان که پنجره‌های شیشه‌ای را به دکل‌های 5G ‌تبدیل می‌کند، در ژاپن رونمایی شد.

پرتاب 5 ماهواره اینترنت اشیا توسط «راکت لب»

شرکت فضایی «راکت لب» ساعاتی پیش 5 ماهواره اینترنت اشیا را با موشک الکترون خود به مدار زمین پرتاب کرد.

ارتقاء امنیت جوشکاران با طراحی یک ساعت مچی هوشمند

یکی از شرکت های دانش‌بنیان دستگاه جوش هوشمند قابل کنترل از راه دور را به تولید رساند و عرضه آن به این صنعت علاوه بر بهبود امنیت جوشکاران در ارتفاع، نقش مهمی در بهبود و توسعه صنایع کشور دارد.

رشد نهال‌های در سایه با آینه‌کاری کف جنگل!

آینه‌های کار گذاشته در کف جنگل، رشد نهال‌های در سایه را ۱۷۵ درصد افزایش می‌دهند.

برگزاری رویداد اقتصاد دیجیتال در پارک دانشگاه تهران

اولین رویداد اقتصاد دیجیتال با محوریت نقش‌آفرینی صنعت ICT در توسعه اقتصاد دیجیتال، ۹ مهر ماه در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

پدیده‌ای که زمین را برای ۹ روز متوالی لرزاند!

سال گذشته، فوران عظیم اما کوتاهی از انرژی لرزه‌ای، با پس‌لرزه‌ای طولانی دنبال شد که در جهان سر و صدای زیادی به پا کرد و یافتن علت آن به کمک ۶۸ دانشمند و ارتش دانمارک نیاز داشت.

باتری نمک مذاب می‌تواند جایگزین باتری‌های لیتیومی شود

دانشمندان می‌گویند باتری‌های جدیدی که از نمک مذاب به عنوان الکترولیت استفاده می‌کنند، می‌توانند در دمای بالا بدون احتمال آتش گرفتن کار کنند و جایگزین مناسبی برای باتری‌های لیتیومی باشند.

استان خوزستان با ۵ زمینلرزه لرزید

در هفته گذشته ۵ زمینلرزه با بزرگای بین ۲.۵ تا ۳.۳ در استان خوزستان رخ داد، ضمن آنکه گوهران استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ را تجربه کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403063120038
  • خبرنگار : 71589