با همکاری بنیاد ملی علم ایران و موسسه IIASA انجام می‌شود

برگزاری وبینار انرژی، تغییر اقلیم و محیط زیست

بنیاد ملی علم ایران با همکاری مؤسسه بین‌المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی (IIASA) ، وبینار پنجم با موضوع انرژی، تغییر اقلیم و محیط زیست را روز سه‌شنبه ۳ مهر ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنیاد ملی علم ایران در چارچوب عضویت خود در مؤسسه بین‌المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی (IIASA) و با هدف توسعه نگرش تحلیل سیستمی در رویارویی با مسائل پژوهشی کلان ملی و فراملی، در حال برگزاری سلسله رویدادهایی به صورت مجازی، با حضور متخصصین برجسته مؤسسه یاسا می‌باشد.

در این راستا پنجمین نشست مجازی با عنوان«انرژی، تغییر اقلیم و محیط زیست» روز سه شنبه مورخ ۳ مهر  ۱۴۰۳، از ساعت ۱۴:۳۰ ۱۶:۳۰ به وقت تهران با سخنرانی دکتر کیوان ریاحی مدیر برنامه انرژی، اقلیم و محیط زیست (ECE) مؤسسه یاسا، دکتر آلیسیو ماستروچی پژوهشگر ارشد ECE و یارمو کیکسترا پژوهشگر ECE از طریق نشانی https://www.skyroom.online/ch/insf/international/l/en برگزار می شود. همچنین دکتر مجید عباسپور استاد دانشگاه صنعتی شریف مدیریت این جلسه را عهده دار خواهند بود.

در این رویداد، دکتر کیوان ریاحی، فعالیت‌های ECE را توضیح داده و مأموریت این برنامه پژوهشی برای ایجاد نقشه‌های راه مبتنی بر شواهد که به دنبال تحول سیستمی در راستای اهداف توسعه پایدار و تغییرات اقلیمی می باشند را معرفی خواهد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بنیاد ملی علم ایران (INSF)، دکتر آلسیو ماستروچی سناریوهای جهانی دسترسی به خنک‌کنندگی و چالش‌های ناشی از استرس حرارتی را در چارچوب ابزار مدل سازی MESSAGEix مؤسسه یاسا بررسی کرده و یارمو کیکسترا نیز نقش رشد خدمات انرژی عادلانه را در کاهش تغییرات اقلیمی در چارچوب ابزار DESIRE مؤسسه یاسا، ارزیابی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403063120031
  • خبرنگار :

برچسب‌ها