راهپیمایی صدها اردنی و تونسی در حمایت از غزه

صدها اردنی در راهپیمایی در همبستگی با نوار غزه که شاهد ادای احترام به عامل عملیات گذرگاه «الکرامه»، شهید ماهر الجازی بود که به کشته شدن سه صهیونیست انجامید، شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، شرکت کنندگان شعارهایی در حمایت از غزه سر دادند، از جمله: «غزه ما را صدا زد... از اردن، ما جواب دادیم، یا پیروزی یا مرگ» و «از اردن سرافراز... این بزرگترین عملیات شد... توسط ابن معان (ماهر جزی) که همه معاملات را از بین برد.»

به نقل از القدس العربی، راهپیمایی از مقابل مسجد الحسینی در امان پایتخت اردن به سمت میدان نخل که حدود یک کیلومتر با آن فاصله دارد، به دعوت مجمع ملی حمایت از مقاومت (ائتلاف اتحادیه حزبی) با شعار «همه ما در راه شهید ماهر الجازی هستیم» برگزار شد.

اردن

آنها همچنین تصاویر الجازی و پرچم فلسطین و اردن را برافراشتند.

راهپیمایی اردن

روز سه شنبه نیز هزاران نفر برای ماهر الجازی در زادگاهش معان در جنوب اردن عزاداری کردند. الجازی، راننده کامیون از قبیله الحویطات، حمله تیراندازی را در گذرگاه «الکرامه» (به نام اردنی پل ملک حسین) در هشت سپتامبر را انجام داد که منجر به کشته شدن سه صهیونیست شد.

راهپیمایی اردن

وزارت کشور اردن در بیانیه اولیه توضیح داد که این عملیات «انفرادی» بوده است. این گذرگاه به طور موقت بسته شد و بعداً به روی تردد مسافران بدون بار باز شد.

همچنین روز جمعه، ده‌ها تن از مردم تونس در اعتراض به حملات اخیر اشغالگران به لبنان و سوریه و ادامه جنگ نسل کشی در نوار غزه شرکت کردند.

این راهپیمایی توسط «انجمن انصار فلسطین» در تونس (یک سازمان غیردولتی) با مشارکت سایر انجمن‌ها از جمله «اتحادیه عمومی دانشجویان تونس» (بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی در این کشور) برگزار شد.

راهپیمایی تونس

معترضان تصاویری از رهبران جناح فلسطینی و لبنانی را که به دست ارتش اسرائیل شهید شدند، بالا بردند. آنها همچنین بنرهایی با عباراتی مانند «غزه، غزه مظهر افتخار است»، «جان و خونمان فدای فلسطین» و «شمشیر به جای شمشیر بگذار... ما مردان محمد ضیف (فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس) هستیم» را برافراشتند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403063120017
  • خبرنگار : 71145