شرکت ژاپنی: بی‌سیم‌های منفجر شده در لبنان محصول ما نیست

شرکت ژاپنی «آیکوم» اعلام کرد که بسیار بعید است دستگاه‌های بی‌سیم منفجر شده در لبنان از محصولات این شرکت باشند.

به گزارش ایسنا، این اظهارات پس از آن است که برچسب‌هایی که «آیکوم» و «ساخت ژاپن» روی آنها نوشته شده بود، در عکس‌های دستگاه‌های«واکی تاکی» استفاده شده توسط حزب‌الله لبنان که چهارشنبه گذشته منفجر شد و ده‌ها شهید و صدها زخمی برجای گذاشت، مشاهده شده است.

«آیکوم» در بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد: «با توجه به اطلاعات مختلفی که فاش شد، احتمال اینکه دستگاه‌های بی‌سیم منفجر شده(در لبنان) از محصولات ما باشند، بسیار کم است.»

طبق گزارش العربیه، «آیکوم»، سازنده برند دستگاه‌های واکی تاکی مرتبط با انفجارهایی که حزب‌الله را هدف قرار داد، پنج‌شنبه اعلام کرد که این شرکت ممکن نیست سازنده دستگاه‌های منفجر شده باشد که به شهادت ۲۰ نفر در لبنان و زخمی شدن شمار زیادی از افراد انجامید.

«آیکوم» تاکید کرد که از ۱۰ سال پیش، تولید انواع دستگاه‌های بی‌سیم را که منفجر شدند، متوقف کرده و اکثر مدل‌های موجود برای فروش، تقلبی هستند.

«یوشیکی انوموتو»، از مدیران «آیکوم» در این رابطه خاطر نشان کرد: «اگر روشن شود که این محصول اصلی(اوریجینال)نیست، باید بررسی کنیم که چگونه فردی بمبی شبیه محصول ما ساخته است، اگر هم محصول اوریجینال باشد، باید توزیع آن را ردیابی کنیم تا بفهمیم چگونه سر از آنجادرآورده است.»

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403063119938
  • خبرنگار : 71145