آمادگی خوابگاه‌های دانشگاه ملایر برای سال تحصیلی جدید

معاون دانشجویی دانشگاه ملایر با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۲۵۰ دانشجوی دختر و ۷۰۰ دانشجوی پسر در خوابگاه ها اسکان داده خواهند شد، گفت: برای اولین بار مجوزهای لازم برای حمایت از دانشجویان برتر آموزشی، ورزشی و فرهنگی از طریق اعطای ۸ ترم خوابگاه دولتی در دفترچه کنکور سراسری اعلام شد.

ایمان پژوهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به چالشها و مشکلات دانشگاه پس از همه گیری کرونا که منجر به تعطیلی خوابگاه های دانشجویی، تغییر کاربری و تعطیلی خوابگاه های خودگردان شد، اشاره و مطرح کرد: با تلاش مسئولین، دانشگاه به سرعت از این بحران ها عبور کرد و اولین دانشگاهی بود که بازگشایی دانشگاه ها را به انجام رساند و خوابگاه های دانشگاه به سرعت تعمیر، تجهیز و آماده استفاده شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه با ۶ خوابگاه مِلکی با ظرفیت تقریبی ۱۹۰۰ نفر و استفاده از خوابگاه های خودگردان تحت نظارت خود از ظرفیت مناسبی برای اسکان دانشجویان برخوردار است، افزود: از این تعداد ۳ سرای دانشجویی در اختیار دختران دانشجو (خوابگاه حضرت خدیجه، حضرت زینب و الزهرا)، دو خوابگاه در اختیار آقایان دانشجو (خوابگاه امام حسین و خوابگاه حضرت ابوالفضل) و یک خوابگاه (خوابگاه حضرت معصومه) برای استفاده دانشجویان متاهل در نظر گرفته شده است.

پژوهان ادامه داد: با توجه به اینکه درصد بیشتری از دانشجویان دانشگاه خانم هستند، دانشگاه برای رفع نیاز خوابگاه آنها از ظرفیت خوابگاه خودگردان حضرت ولیعصر و خوابگاه نیکان نیز استفاده کرده و در مجموع ۱۲۵۰ دانشجوی دختر و ۷۰۰ دانشجوی پسر در خوابگاه ها اسکان داده خواهند شد.

وی از آغاز مجدد جذب دانشجویان بین الملل از سال تحصیلی جدید پس از یک دوره وقفه بدلیل بیماری کرونا خبر داد و گفت: دو زوج دانشجو و نزدیک به ۱۰ دانشجوی مجرد بین الملل تحصیل خود را در دانشگاه در سال تحصیلی جدید آغاز می کنند و خوابگاه های مناسب برای اسکان آنان نیز در نظر گرفته شده است.

پژوهان با تاکید بر اینکه تمامی دانشجویان دانشگاه در همه سنوات از خوابگاه برخوردار هستند، گفت: از این تعداد حدودا ۲۰۰ نفر در خوابگاه خودگردان سکونت داده می شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه ملایر به افتتاح خوابگاه متاهلی حضرت معصومه به مساحت ۷۳۰ مترمربع و شامل ۱۲ واحد ۵۵ متری در شهریور ماه امسال با حضور استاندار اشاره و خاطرنشان کرد: برای اولین بار مجوزهای لازم برای حمایت از دانشجویان برتر آموزشی، ورزشی و فرهنگی از طریق اعطای ۸ ترم خوابگاه دولتی در دفترچه کنکور سراسری اعلام شد.

تخفیف ۴۰ درصدی شهریه خوابگاهی به دانشجویان معدل بالا

وی مطرح کرد: همچنین برای اولین بار دانشجویان ترم های ۵ و ۶ از نظر معدل (در رشته و ورودی خود سنجیده شده و امتیاز کسب کرده اند) امتیاز بندی شدند و مجوزهای لازم برای اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هزینه خوابگاهی به آنان انجام شد.

پژوهان خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز مانند یخچال، نقاشی اتاق هایی که نیاز به تعمیر داشته اند، تعویض موکت خوابگاه حضرت زینب(س)، فنس کشی محیط پیرامونی خوابگاه حضرت خدیجه و محوطه سازی آن، سم پاشی تمامی خوابگاه ها و رفع ایرادات تاسیساتی را از جمله اقدامات تابستان امسال در راستای آماده سازی خوابگاه های دانشجویی برای آغاز سال تحصیلی برشمرد.

وی از دریافت ۴۰۰ میلیون تومان بودجه از سازمان امور دانشجویان برای ایجاد سرای تندرستی در خوابگاه خواهران، تجهیز کامل و سراسری خوابگاه حضرت معصومه(س)، شستشوی کامل فرش های تمامی اتاق ها و سوئیت ها و چک کردن و تعمیر تمامی وسایل برقی خوابگاه ها در آستانه ی سال تحصیلی جدید خبر داد.

تعریف منوی غذایی رایگان و رژیمی برای اولین بار در دانشگاه

پژوهان با تاکید بر اینکه برای اولین بار در دانشگاه منوی غذایی رایگان و رژیمی برای رفاه حال دانشجویان انجام شد، گفت: افزایش سطح رستوران های غذاخوری ها (یک واحد در حال تکمیل است) و نقاشی فضای رستوران غذاخوری هایی که احتیاج به تعمیر داشتند از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه سلف های غذاخوری دانشگاه است.

معاون دانشجویی دانشگاه ملایر در ادامه اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده توسط صندوق رفاه غذای پرهزینه ۱۵ هزار تومان، متوسط هزینه ۱۲ هزار تومان و کم هزینه ۷۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است البته همانطور که گفته شد در دانشگاه ملایر منوی غذای بدون هزینه برای رفاه حال دانشجویان اضافه شده است.

افزایش ۲۵ درصدی هزینه خوابگاه ها

وی از افزایش حدودا ۲۵ درصدی قیمت خوابگاه ها در سال تحصیلی جدید خبر داد که بر اساس کیفیت و سطح بندی خوابگاه و اتاق های آن متفاوت خواهد بود و افزود: کمیته استان افزایش ۴۰ درصد شهریه خوابگاه های خودگردان را تعیین کرد که با رایزنی های انجام شده این میزان به ۲۵ درصد برای شهرستان ملایر مصوب شد.

پژوهان از انجام مذاکرات با سازمان اتوبوس رانی شهرستان برای انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه خبر داد و گفت: به دلیل کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهرستان و افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری آن ها با چالش هایی مواجه هستیم.

نیاز دانشگاه به ۹ دستگاه اتوبوس و تعدادی مینی بوس

وی با تاکید بر اینکه بدلیل افزایش درصد اسکان در خوابگاه های داخل دانشگاه و اقدامات مدیریتی انجام شده نیاز به حمل و نقل شهری کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: البته به دلیل قرارگیری دانشگاه در خارج از شهر این نیاز همیشه وجود خواهد داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه ملایر نیاز دانشگاه در زمینه حمل و نقل را ۹ دستگاه اتوبوس و تعدادی مینی بوس دانست و از مسئولان شهرستان خواست محدودیت ها و مشکلات دانشگاه در این زمینه را درک کرده و در این زمینه دانشگاه را حمایت کرده و کمک کنند.

افزایش ۵۰ درصدی مبلغ وام دانشجویی برای سال تحصیلی جدید

پژوهان از اعطای وام به تمامی دانشجویان متقاضی وام در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید طبق اعلام رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزایش ۵۰ درصدی را در مبلغ وام های دانشجویی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: وام‌های امسال شامل وام ضروری، وام تحصیلی، وام ودیعه مسکن و وام شهریه است که وام ودیعه مسکن در کلان شهرها مانند تهران به ۲۰۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403063119918
  • خبرنگار : 50416