زخمی شدن سرباز صهیونیست طی درگیری در جنین/ نیروهای اشغالگر مجبور به عقب‌نشینی شدند

منابع از درگیری‌هایی بین اعضای مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در جنین و ادامه یورش‌ها و جنایت‌های این رژیم در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، نیروهای اشغالگر پس از درگیری‌های شدید رزمندگان مقاومت مجبور به عقب نشینی از شهر جنین در کرانه باختری شدند و منابع محلی از زخمی شدن یک سرباز صهیونیست خبر دادند.

نیروهای رژیم صهیونیستی حملات و دستگیری گسترده‌ای را در چندین منطقه از کرانه باختری اشغالی انجام دادند که مقاومت با درگیری مسلحانه بین آنها و نیروهای اشغالگر متجاوز پاسخ داد.

گردان‌های القدس- تیپ جنین اعلام کرد که مبارزانش وارد درگیری‌های مسلحانه با نیروهای رژیم صهیونیستی شدند که به محله خله الصوحه در این شهر در شمال کرانه باختری یورش بردند و گلوله‌های سنگینی به سمت آن شلیک کردند.

این گردان‌ها همچنین گفت که با نیروهای اشغالگر که به محله شرقی شهر هجوم آورده بودند نیز با گلوله‌های سنگین مقابله کردند، به طوریکه رزمندگان آنها نبردهای شدیدی با نیروهای اشغالگر در خله الصوحه، البیادر و محله شرقی داشتند.

المیادین گزارش داد که مبارزان القسام با نیروی پیاده نظام اسرائیل در وادی عزالدین درگیر شدند که منجر به حملات مستقیم شد و یک خودروی آمبولانس مشاهده شد که با عجله به محل حادثه می‌رفت.

گردان شهدای الاقصی - تیپ جنین نیز اعلام کرد که مبارزانش توانستند با مسلسل در محور محله البیادر درگیری شدیدی با نیروهای پیاده رژیم صهیونیستی داشته باشند و تلفات مستقیمی در بین صفوف دشمن به وجود آورند. این گردان‌ها تاکید کرد: صدای فریاد سربازان اشغالگر شنیده شد و آمبولانس‌های ستاره داوود مشاهده شدند که با عجله به سمت محل حرکت می‌کردند.

منابع محلی تایید کردند که یک سرباز ارتش اشغالگر اسرائیل در جریان درگیری با رزمندگان مقاومت در جریان یورش به شهر جنین مجروح شده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال بیت لحم در جنوب کرانه باختری زخمی شد.

همچنین طی یورش و تجاوز شهرک نشینان صهیونیست به روستای دیر نظام در شمال شهر رام الله یک زن و ۲ کودک به خاطر استفاده شهرک نشینان از گاز فلفل دچار سوختگی‌هایی در ناحیه صورت شدند.

به گفته منابع شهرک نشینان با سنگ به خودروهای فلسطینی‌ها حمله کردند.

همچنین منابع از درگیری‌هایی بین اعضای مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در شهر جنین خبر دادند.

نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر و اطراف اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری یورش بردند.

به گفته شاهدان عینی خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی با پشتیبانی پهپادهای این رژیم که در ارتفاع کم پرواز می‌کردند به این شهر یورش بردند.

اعضای مقاومت فلسطین در این شهر به خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی تیراندازی کرده و وارد درگیری‌هایی با نیروهای صهیونیست شدند.

دیروز و امروز شنبه، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی دست کم ۲۰ فلسطینی را از کرانه باختری رود اردن دستگیر کردند که در میان آنها اسیران آزاد شده بودند. باشگاه اسیران امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دستگیری‌ها بین استان‌های الخلیل، جنین، قلقیلیه و بیت المقدس انجام شده است.

پنجشنبه هفت فلسطینی در عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهرک قباطیه در جنوب جنین شهید و ۱۳ تن زخمی شدند.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیستی جمعه طی سرکوب راهپیمایی ضد شهرک سازی در شهرک بیتا در جنوب نابلس از گاز اشک آور استفاده کردند که منجر به ایجاد حالت خفگی در بین تعدادی از فلسطینی‌ها شد.

همزمان با جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ارتش این رژیم تجاوزات و یورش‌های خود را علیه مناطق کرانه باختری افزایش داده است و از هفت اکتبر تاکنون در این مناطق بیش از ۷۱۰ فلسطینی شهید و حدود ۵۷۰۰ تن زخمی شده‌اند. همچنین ۱۰ هزار و۷۰۰ فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403063119907
  • خبرنگار : 71516