نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

صنایع دفاعی و موشکی ما در اوج اقتدار هستند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: صنایع دفاعی و موشکی ما در اوج اقتدار هستند که این مهم، به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۳۱ شهریور در رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: تقارن هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، تقارن بسیار ارزشمندی است چراکه هر دو عامل اقتدار و سربلندی و افتخار هستند. 

وی ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) افزود: هفته وحدت همان کلید رمزی است که امام راحل اعلام فرمودند. اگر در عالم اسلام، وحدت برقرار شود، قطعا اسراییل جنایتکار نمی‌تواند تجاوز کند و خون بریزد و جنگ‌های الکتریکی تروریستی را آغاز کند. 

امام جمعه اراک با اشاره به قدرت‌های کشورهای پاکستان، عربستان، مصر و ترکیه تصریح کرد: این کشورها، کشورهای تاریخی، موثر و باعظمتی هستند. جمهوری اسلامی نیز جایگاهی ویژه و باعظمت دارد و این پنج کشور اگر دست به دست هم دهند می‌توانند رژیم صهیونیستی را تحریم کنند. 

وی افزود: جنایت‌های اخیر اسرائیل در لبنان به کمک آمریکا و کشورهای غربی صورت گرفته است ولی جوانان یمن با موشک‌های خود از فاصله دو هزار کیلومتری به قلب تل آویو حمله کردند. 

دری نجف آبادی تصریح کرد: حزب الله امروزه به چنان عظمت و اقتداری دست پیدا کرده که سیلی محکمی به دهان صهیونیست‌ها می‌زند. با وجود اینکه رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته بزرگترین جنایت را علیه آنها رقم زد ولی حزب الله دیروز بیش از ۳۰۰ موشک به سمت این رژیم روانه کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مناطق شمالی اسرائیل به مناطقی نا امن تبدیل شده است گفت: سال ۵۹ وقتی صدام به ۱۲ فرودگاه ما حمله کرد، امام فرمود اگر این جنگ ۲۰ سال طول بکشد ما ایستاده و آماده‌ایم. 

وی با بیان اینکه کارنامه دفاع مقدس، ملت و نیروهای مسلح بسیار درخشان است، تصریح کرد: ما در دفاع مقدس پیروز شدیم چون امام و ملت پشتیبان یکدیگر بودند.

دری نجف آبادی اضافه کرد: امروزه قدرت نظامی، موشکی، هوافضا و فناوری و مهندسی ما با دیروز اصلا قابل مقایسه نیست. اگر این قدرت در گذشته وجود داشت، بحرین از کشور ما جدا نمی‌شد. حکومت‌های گذشته تنها به دنبال فحشا و بی بند و باری بودند ولی امام آمد تا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به یکی از بزرگترین نیروهای مسلح جهان تبدیل شود. 

وی با تاکید بر اینکه هیچ سرمایه‌ای از لحاظ شایستگی، مهارت، تخصص و فداکاری بالاتر از نیروهای مسلح نداریم گفت: صنایع دفاعی و موشکی ما در اوج اقتدار هستند که این مهم، به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است .

دری نجف آبادی با بیان اینکه تمام دنیای غرب پشت صهیونیست‌ها هستند افزود: مرکز جهانی اسلامی هامبورگ که مربوط به ۷۰ سال قبل است، توسط آلمان‌ها بسته شد. صدها مسلمان به این مرکز دل بسته بودند ولی چون آلمان‌ها  از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، فعالیت این مرکز را نتوانستند تحمل کنند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: فرانسوی‌ها نیز مدال پارالمپیک قهرمان کشور ما را چون به حضرت ام البنین(س) تقدیم کرد بلافاصله پس گرفتند. 

وی با بیان اینکه اسرائیل برای اهداف غربی‌ها تشکیل شده است، گفت: دشمنان با همکاری یکدیگر کودکان را در غزه و لبنان بمباران می‌کنند و با موشک‌های امریکا، مردم بی‌گناه را می‌کشند.

دری نجف آبادی با اشاره به شهادت یکی از فرماندهان ارشد حزب الله در روز گذشته تصریح کرد: ما در برابر دشمنان  راهی جز قدرت و اقتدار و عزت نداریم. مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح، تفاهم و تعامل ملی و همکاری و اتحاد با کشورهای اسلامی عامل اقتدار ماست.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه هوش مصنوعی، علم کوانتوم و صنایع الکترونیکی گفت: اگر امنیت و اقتدار می‌خواهیم باید در تمامی زمینه‌ها تلاش کنیم. وقتی دشمنان ما تمام مقررات بین المللی را کنار می‌گذارند و دست به هر جنایتی می‌زنند باید اقتدار داشته باشیم. 

امام جمعه اراک با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای سال‌های آینده اضافه کرد: خواستن، توانستن است و اراده‌هاست که فرمانروایی می‌کند. همین اراده‌ها بود که خرمشهرها را آزاد کرد و با ۳ هزار نیرو، ۱۹ هزار اسیر از عراقی‌ها گرفتیم. 

دری نجف آبادی در پایان تصریح کرد: همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا پشت دشمنان را به خاک ذلت بزنیم. مقابله با دشمنان وظیفه دینی و شرعی ماست.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403063119856
  • خبرنگار : 50598