نماینده مجلس:

موضوع اصلی امروز مسلمانان مسئله فلسطین است

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، زرآباد و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتراکات اهل سنت با اهل تشیع بسیار بیشتر از تفاوت‌ها است و باید این اشتراکات بیشتر برجسته شود.

محمدانور بجارزهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نخبگان مذهبی، چه از اهل سنت و چه از تشیع، باید در کنار همدیگر بنشینند و مسائل دینی را بررسی و راهکارهای وحدت‌بخش ارائه کنند.

وی با اشاره به چالش‌های متعدد منطقه‌ای و جهانی که امت اسلامی با آن‌ها روبرو است، بیان کرد: موضوع اصلی امروز مسلمانان مسئله فلسطین است؛ فلسطین پاره تن اسلام است و قبله اول مسلمانان، و همه مسلمانان، فارغ از مذهب، باید در کنار هم بایستند و از مردم فلسطین حمایت کنند.

وی در ادامه به مشکلات اهل سنت ایران، به‌ویژه در مناطق مرزی، اشاره کرد و افزود: اهل سنت ایران همواره مدافعان سرسخت مرزهای کشور بوده‌ و در طول تاریخ، اهل سنت سیستان و بلوچستان هیچ‌گاه اجازه نداده‌اند که حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانه بیفتد.

نماینده اهل سنت مردم چابهار در مجلس ضمن اشاره به محرومیت‌های استان سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های مرزی، از دولت خواست تا توجه بیشتری به مشکلات زیرساختی این مناطق داشته باشد.

بجارزهی تأکید کرد: لازم است به بهره‌مندی از نخبگان اهل سنت در مناصب مدیریتی توجه بیشتری شود. اهل سنت باید در مسئولیت‌های کشوری و استانی سهم بیشتری داشته باشند.

وی به اهمیت نقش نخبگان مذهبی و علمی در تقویت وحدت اشاره کرد و گفت: همچنین جوانان باید بدون توجه به شایعات و سخنان غیرمستند، به دنبال وحدت و همبستگی بین مسلمانان باشند.

وی به تفاوت‌های فرهنگی بین اهل سنت و تشیع اشاره کرد و توضیح داد: باید توجه داشت اشتراکات با مسلمانان شیعه بسیار بیشتر از تفاوت‌ها است و باید این اشتراکات بیشتر برجسته شود.

عضو کمیسیون آموزش و نماینده اهل سنت مجلس شورای اسلامی به نقش رسانه‌ها و تبلیغات در ترویج وحدت اشاره کرد و گفت: به فرموده امام راحل دنیا بر دوش تبلیغات قرار دارد و ما باید تبلیغات خود را در زمینه وحدت اسلامی افزایش دهیم و برنامه‌های متعددی به زبان‌های مختلف، از جمله اردو، عربی و انگلیسی، تولید کنیم تا بتوانیم پیام وحدت اسلامی را به گوش همه مسلمانان جهان برسانیم.

وی همچنین به اهمیت حضور نخبگان فرهنگی در صحنه‌های بین‌المللی تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت نخبگان فرهنگی و رسانه‌ای برای ترویج وحدت اسلامی در میان کشورهای جهان اسلام استفاده شود و باید حمایت بیشتری از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای انجام شود؛ دولت باید از برنامه‌های فرهنگی که به وحدت امت اسلامی کمک می‌کنند، حمایت بیشتری به عمل آورد. امروز بیش از هر زمان دیگری به ژنرال‌های فرهنگی و هنری نیاز داریم تا بتوانیم وحدت اسلامی را تقویت کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403063119851
  • خبرنگار : 50599